IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шофирането на круиз контрол наистина ли пести гориво?

Най-важно е да знаете при какви ситуации да го използвате

Въпреки ме цените на горивата намаляха в последните години, разходът все още е един от най-важните показатели, които шофьорите вземат предвид, когато обмислят покупката на нова кола. В резултат на това производителите правят всичко възможно, за да предлагат автомобили с възможно най-добри оценки за ефективност. Много марки се насочват към електрически превозни средства, но други инсталират функции, които подобряват горивната ефективност и в автомобили, работещи с традиционно гориво.


темпомат


В днешно време например има няколко модела с електронни безстепенни трансмисии (eCVT), които автоматично регулират двигателя на автомобила, за да се постигне по-голям пробег. В комбинация с човек, който знае как да използва по-малко гориво по време на шофиране, тази технология може да доведе до значителни икономии на гориво на бензиностанцията.

Да знаете кога трябва да използвате круиз контрола, познат у нас още като автопилот и темпомат, е един от начините да увеличите максимално разхода си на гориво. Ефективността на тази стратегия обаче зависи от няколко важни фактора. Теренът, по който шофирате, условията на движение и превозното средство, което управлявате, могат да повлияят на разхода на гориво. В крайна сметка, постигането на по-добър разход с автопилот е свързано с това да знаете как автомобилите изгарят гориво при различни условия.


темпомат


Проучване от 2024 г., публикувано в Nature Communications, изследва как използването на автопилота влияе на разхода на гориво в различни ситуации. В него се стига до заключението, че тази технология за подпомагане на шофирането използва по-малко гориво като цяло. Автомобилите обаче постигат по-голям разход на гориво, когато използват темпомата в определени условия, например при ускоряване или спиране зад друга кола.

Шофирането по нанагорнище или скалист терен също не е областта, в която круиз контролът блести по отношение на горивната ефективност. Повечето системи не са в състояние да предвидят променящите се наклони и следователно не се настройват съответно. За разлика от това, равните пътища с малко трафик са местата, където автопилотът е най-ефективен, защото не е необходимо да прави толкова много различни прогнози, за да се адаптира.

Трябва да се отбележи, че макар използването на темпомата да може да доведе до известна икономия на гориво, той не е проектиран с това като основен приоритет. Въпреки че автопилотът може да намали разхода при определени условия, нищо не може да се сравни с шофьор, който знае как да избегне разхищаването на гориво.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MartiGi ( преди 2 месеца )
    До 5 намалява сам със сигурност. Моят дори връща предавки, когато наклона е голям
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    Когато адаптивния круз контрол започне да адаптира разстоянието до предната кола според скоростта АВТОМАТИЧНО и когато започне да намалява скоростта при кръстовища и завои АВТОМАТИЧНО, тогава бих го използвал...но главният проблем е, че аз обичам да карам кола, а не колата да ме кара мен...
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако си калпав шофьор, наистина може да пести гориво, но в общия случай качва малко разхода. Например жената на КК постига около половин литър икономия спрямо тва, когато не го ползва. При мен е обратното. Когато не го ползвам, постигам половин литър икономия.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 5 - Между другото, карах един 4Runner, който имаше и темпомат за пресечен терен... Пълзи по каменисти баири без да натискаш газта. Мисля, че и Рубикон на Вранглера имат такава екстра.
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не ме интересува пестенето на гориво. Интересувам се от комфорта на първо място. Това да не се налага да натискаш *** на газта постоянно, няма цена.Друго важно предимство на темпомата е, че може да ти спести глоби за превишена скорост. Настройваш го например с 5 км/ч над ограничението(по ГПС) и си спокоен, че нито камери, нито полицаи ще те глобяват. Но трябва да се внимава при спусканията, че тогава не намалява сам. Може да намалява сам при електромобилите, но не съм карал и не знам.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Благодаря ( преди 2 месеца )
    Ще знам вече да не го включвам като карам по скалист терен.
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    haha ( преди 2 месеца )
    На мен лично доста ми спестява, особено по магистрали.
  • #2
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не, само ако е равно, когато има изкачвания и спускания не пести. Аз го ползвам когато пътувам дълго на магистралата и няма много трафик.
  • #1
    19 rate up comment 0 rate down comment
    kroko ( преди 2 месеца )
    По-скоро на мен ми е удобен да си раздвижа десния крак че се схваща от непрекъснато натискане.