Откакто Beetle беше пенсиониран, Golf доминира в класациите за продажби на Volkswagen. Първото му място обаче е под сериозна заплаха, тъй като живеем в ерата на SUV-моделите, като един от най-популярните – T-Roc, идва именно от Волсбург. Неговото първо поколение беше продадено в над 2 млн бройки от излизането на пазара през 2017 и сега идва ред на неговия наследник.

Напълно очаквано, VW избягва радикални промени в дизайна, за да не отблъсне купувачите. Не се променя и позиционирането на модела, който по същество представлява SUV-версия на T-Roc, и така се настанява между T-Cross и Tiguan в гамата на производителя.
В същото време, както се случва при смяна на генерацията, новият модел е пораснал на размери. Дължината на компактния семеен автомобил вече е 4373 мм (+122 мм), като това се отразява основна в задната част, където има повече място за краката на пасажерите. Съответно и междуосието е увеличено – с 28 мм, като достига 2631 мм.
На външен вид новият T-Roc (на снимките във версия R Line) отговаря на всички основни тенденции в дизайна на автомобилите. Той разполага с предни и задни светлинни ленти, гигантски фалшиви накрайници, осветени емблеми и море от лъскава черна тапицерия.

В салона големите екрани заменят повечето физически контроли. В сравнение с изходящия модел повечето функции на климатика са преместени в сензорния екран, който се предлага в размери 10,4 или 12,9 инча, в зависимост от версията. Арматурното табло може да разочарова феновете на интериора на VW от старата школа, но поне въртящият се сензорен контролер на Tiguan е интегриран между седалките.
Лостът за смяна на предавките не се намира между предните седалки, като е заменен с монтиран на кормилната колона превключвател. Това е станал възможно след отказа от 6-степенната механична скоростна кутия. Второто поколение T-Roc ще се продава ексклузивно с автоматична трансмисия с двоен съединител.
На старта на продажбите VW ще залага на опростена гама. Купувачите могат да изберат само 1,5-литров мек хибриден бензинов двигател, произвеждащ 115 к.с. в базовия модел и 150 к.с. в по-високите нива на оборудване. И двете са съчетани със седемстепенна DSG, която изпраща мощност към предните колела.
Два хибридни силови агрегата (136 и 170 к.с.) отново със 1,5-литров мотор допълват гамата, като и те ще бъдат с предно предаване. За тези, които искат възможност да използват своя SUV при всякакви метеорологични условия, задвижването 4Motion ще се предлага с по-голям 2,0-литров бензинов двигател, развиващ 190 к.с. Той ще бъде предлаган с мека хибридна технология. Изцяло електрически T-Roc не се предвижда.

Новият модел е малко по-практичен от предшественика си. Капацитетът на товара се е увеличил с 20 литра - до 465 литра. А тъй като устойчивостта е все по-важен приоритет, VW използва 40 кг рециклирани пластмаси в кабината, което се равнява на около една пета от общите интериорни пластмаси. Това прави T-Roc първият модел на марката с толкова висок дял на повторно използвани материали.
Ефективността също трябва да се подобри леко, благодарение на 10-процентно намаление на коефициента на съпротивление, сега оценен на 0,29. Колелата са 18- и 19-цолови, а като опция се предлага и 20-цолови.
Продажбите на новия T-Roc ще стартират през ноември, като цените предстои да бъдат обявени през следващите няколко седмици. В допълнение към основната версия, отново ще бъдат налични линиите на оборудването Life, Style и R-Line. Каросерията в два цвята ще се предлага от Life нагоре, а опционалното оборудване включва адаптивното шаси на DCC, теглещо устройство, позволяващо транспортиране на тежки е-велосипеди или пакет Black Style с черни екструдирани детайли, включително джанти от черна сплав.
Още снимки на новия VW T-Roc - вижте в галерията:


8