Mercedes беше засипан с критики, след като се отказа от двигателя M177 за новия AMG C63. Въпреки слуховете обаче спортният седан най-вероятно няма да се върне към V8, като предстои да се разбере дали след фейслифта ще продължи да разчита на хибрид с 4 цилиндъра или ще получи различно задвижване.
В същото време германският производител работи върху нов голям ДВГ, който ще бъде готов в края на 2027. Според официалната информация това е „високотехнологичен, електрифициран V8 от следващо поколение“, предназначен за високопроизводителни модели, базирани на платформата AMG.EA.
Това трябва да бъде естествено продължение на мотора M178, който се появи още през 2014. За 11 години 4,0-литровият V8 с два турбокомпресора е поставян на много модели, достигайки максимална мощност от 720 к.с. на Mercedes-AMG GT Black Series. Вариант на двигателя се използва и от Aston Martin Valhalla, където развива 817 к.с.
И тъй като Aston Martin премина границата от 800 к.с., не е изненада, че Mercedes-AMG обещава повече мощност от следващия си V8. Без да разкрива подробности, директорът на AMG, отговарящ за развитието на превозните средства - Щефен Ястроу, коментира, че новият двигател ще бъде по-мощен от това, което предлагаше Black Series.
Освен рекордна мощност новият мотор (най-вероятно с кодово име M179) ще реагира по-бързо на подаването на газ от шофьора. В същото време той ще бъде по-икономичен и по-ефективен, за да отговаря на новия регламент Евро 7, като се очаква да остане в производство и през следващото десетилетие.
В същото време сегашното поколение на V8 ще продължи да се използва, тъй като AMG все още има много клиенти, които искат такъв двигател. И спортното подразделение на Mercedes ще продължи да продава 8-цилиндрови автомобили, докато има търсене за тях (това обеща шефът на AMG – Михаел Шийбе).
Бъдещият V8 обаче няма да е най-големият бензинов двигател на Mercedes. V12 моторът - 6,0-литров туин-турбо (M279), все още се предлага в Maybach S-Class, както и за бронираната S-Class, но ще остане само на определени пазари заради новите правила за емисиите. Освен това AMG произвежда и друг V12, който се поставя на Pagani Utopia.