fallback

Новият V8 на Mercedes ще бъде най-мощният в историята

Моторът ще предлага по-нисък разход на гориво и по-добра реакция

Mercedes беше засипан с критики, след като се отказа от двигателя M177 за новия AMG C63. Въпреки слуховете обаче спортният седан най-вероятно няма да се върне към V8, като предстои да се разбере дали след фейслифта ще продължи да разчита на хибрид с 4 цилиндъра или ще получи различно задвижване.

В същото време германският производител работи върху нов голям ДВГ, който ще бъде готов в края на 2027. Според официалната информация това е „високотехнологичен, електрифициран V8 от следващо поколение“, предназначен за високопроизводителни модели, базирани на платформата AMG.EA.

Това трябва да бъде естествено продължение на мотора M178, който се появи още през 2014. За 11 години 4,0-литровият V8 с два турбокомпресора е поставян на много модели, достигайки максимална мощност от 720 к.с. на Mercedes-AMG GT Black Series. Вариант на двигателя се използва и от Aston Martin Valhalla, където развива 817 к.с.

И тъй като Aston Martin премина границата от 800 к.с., не е изненада, че Mercedes-AMG обещава повече мощност от следващия си V8. Без да разкрива подробности, директорът на AMG, отговарящ за развитието на превозните средства - Щефен Ястроу, коментира, че новият двигател ще бъде по-мощен от това, което предлагаше Black Series.

Освен рекордна мощност новият мотор (най-вероятно с кодово име M179) ще реагира по-бързо на подаването на газ от шофьора. В същото време той ще бъде по-икономичен и по-ефективен, за да отговаря на новия регламент Евро 7, като се очаква да остане в производство и през следващото десетилетие.

В същото време сегашното поколение на V8 ще продължи да се използва, тъй като AMG все още има много клиенти, които искат такъв двигател. И спортното подразделение на Mercedes ще продължи да продава 8-цилиндрови автомобили, докато има търсене за тях (това обеща шефът на AMG – Михаел Шийбе).

Бъдещият V8 обаче няма да е най-големият бензинов двигател на Mercedes. V12 моторът - 6,0-литров туин-турбо (M279), все още се предлага в Maybach S-Class, както и за бронираната S-Class, но ще остане само на определени пазари заради новите правила за емисиите. Освен това AMG произвежда и друг V12, който се поставя на Pagani Utopia.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Вече избраха BNW ... Това е най голямото падение което може да се случи.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На янките кой ще им направи забележка за връщането на 5.0 V8 при това атмосферни мотори? Че и без директно впръскване от 4.7 до 6.2 всичко V8? Ми там няма ли евро 6С/D/E/F??? Урсула? Шолц? Компаниите? Ало..? Какво стана с еко меко политиката? Аааа, май накрая ще се окаже че всичките ви еко евро стандарти са наложен способ за извиване на ръце с цел покупки на ала бала 1.0 коли от алпака докато шефовете на планетата пердашат с V8 дето за ден бълват емисии колкото цял комплекс еко европей ...
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Как бе? Нали емисиите.. нали за еко концепцията.. Ми нали за това купуваме трошливи 1.2 и 1.0 миксери от алпака на цена на платинена статуя..Как подобни неща бе, че за какво е цялата истерия евро 6 евро 6С евро 6 D евро 10 евро 20 евро 100 в които трябва да караме 100 кубикови двуцилиндрови турбинирани ултра супер супер д*упер high tech модерни невероятно екологични мотори.. ? Как V8 какви компресори какви 600к.с. какви брабуси?!?! На янките кой ще им направи забележка с тия атмосферни 5 ...
fallback
Последни