fallback

Как да проверите двигателя след 200 000 км, без да го разглобявате?

Повечето от тези действия не са сложни, но ако имате притеснения, не рискувайте

Как да проверите двигателя на автомобила, без да го разглобявате и да харчите твърде много? Това е особено належащо, ако пробегът на автомобила е преминал границата от 200 000 км и основният ремонт не е включен в плановете.

Първата стъпка е компютърна диагностика чрез специален конектор. Тя ви позволява да четете грешки и да оценявате критични параметри: прекъсвания на запалването, състав на горивно-въздушната смес, работа на EGR системата, каталитичен конвертор, както и корекции на горивото (Fuel Trim), впръскването в цилиндрите. Дългосрочните корекции, които надхвърлят 10%, се считат за алармен сигнал, докато тези в рамките на 10% (и по-малко) са нормални.

Второто е измерването на компресията. Компресомерът ще покаже колко налягане създават цилиндрите. Нормата при бензинов мотор е 12-14 бара, а за дизела - по-висока. По-малко от 10 бара вече е повод за притеснение. Можете да се направи и „мокър“ тест - добавете капка масло в цилиндъра. Ако компресията се е увеличила, проблемът е в пръстените, а не в клапаните.

Третият съвет е ендоскопия на цилиндрите, която предоставя важна информация за вътрешното състояние на двигателя. Чрез отворите на свещите горивната камера се проверява с ендоскоп, като се обръща внимание на въглеродни отлагания по клапаните, следи от масло (показва появата на пръстени), драскотини по облицовките или външни отлагания.

Друг важен нюанс е анализът на маслото, което представлява огледало на състоянието на двигателя. Какво може да се направи - миризмата на изгаряне показва прегряване и износване на буталото, миризмата на гориво - възможно е преливане на инжектора, гъсто черно масло - не е сменяно дълго време или двигателят „яде“ масло.

И накрая, практически съвет – потопете пръст в маслото и ако усетите стружки, възможно е износване на вала. Друг начин за проверка - капнете масло върху бяла хартия. Почерняването и утайката са признак на сажди и лошо изгаряне.

Освен това се препоръчваме проверка през гърлото за пълнене на масло с помощта на фенерче. Много сажди означават прегряване или мръсно масло, метален блясък - може да има стружки, бяла емулсия - проникване на антифриз (възможно е пробито уплътнение на главата на цилиндъра).

Следващата точка е обратната тяга от системата за вентилация на картера. Ако на празен ход духа силно, някъде има пробив на газовете – най-вероятно от износване на пръстените. Ако капачката се прибира навътре – всичко е наред, но ако се издува, има проблем.

Важен е също така и цветът на ауспуха. Синият дим означава масло в цилиндрите, бялото е вода/антифриз (ако не е при студено стартиране на двигателя), черното е богата смес, преливане на гориво.

Какво друго може да се провери:

- Температура на двигателя с вътрешно горене, налягане на горивото, ламбда-сонда, незабавни корекции - всичко може да се направи със скенер.

- По-добре е да проверите налягането на маслото с механичен манометър - особено преди покупка на автомобила. Ако двигателят все още "диша", но пробегът е голям - как да удължите ресурса:

- Налейте качествено масло с правилни характеристики

- Сменяйте маслото по-често: веднъж на 6000-8000 км при автомобил с пробег над 200 000 км.

- Промийте дюзите, наблюдавайте сместа.

- Почиствайте редовно дроселната клапа и EGR клапана.

- Сменете свещите навреме.

- Следете температурата: прегряването е враг на алуминиевата глава на цилиндъра.

Ако никога не сте правили това преди, най-добре е да не рискувате. Доверете се на професионалисти, които знаят какво правят.

fallback
  • #9
    До 1 ( преди 3 месеца )
    Че те новите легени повече и не изкарват
  • #8
    Who Cares ( преди 3 месеца )
    С тестер!
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Наливайте свястно масло и гориво и си щракайте с пръсти
  • #6
    No one answers ( преди 3 месеца )
    И да го разглобите,проверката ще е относителна
  • #5
    Дидо ( преди 3 месеца )
    Някои пишат от неговата си гледна точка , от неговия си джоб . След 150 хил.км. да сменяме колата . Ало ! Колко души могат да си ги позволят ! Милиони коли в БГ са над 15-20 годишни . Стандарт , нула !
  • #4
    Пропов ( преди 3 месеца )
    При сегашните малолитражки на 200 хил. км вече ще можеш да оглеждаш мотора и отвътре, част по част щото отдавна вече ще е умрял. В смисъл може да му се направи аутопсия, кво друго?!
  • #3
    Кибик ( преди 3 месеца )
    Автора, това да не ти е Москвич, та пишеш за основен ремонт на двигателя 200 х.км. Потърси , а не преписвай книжки отпреди 35 години.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Защо си мислите че 200к км са "граница" за автомобила (двигателя). Това е машина, кото всяка друга - докато има правилна поддръжка работи. Ако собственика е мърляч е нормално рано или късно спира.
  • #1
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Или просто карайте колите до 150х км. Аз така правя и от 10 години нямам проблем. Преди това нов внос и глей какво става те реално колите са на 250х и нагоре. После колите се чупели, какво да очакваш
fallback
Последни