fallback

Бъдещата Dacia Spring няма да бъде евтино, електрическо Twingo

Новото поколение на румънския електромобил сменя формата от хечбек на миниван

Dacia успя да изгради моделната си гама по начин, по който малко производители, без значение дали са конкуренти или не, са го правили. Румънците имат модели в различни сегменти, които не се борят един с друг и са перфектно позиционирани като цени. Компанията от Миовени дори се осмели да пусне електрически автомобил, който се оказа успешен.

Spring е един от най-простите и спартанско обзаведени електрически автомобили, които съществуват, като концепцията за ниска цена е изведена до крайност, но новото му поколение ще бъде много различен автомобил. Досега се твърдеше, че бъдещият Spring всъщност ще бъде клонинг на новото Renault Twingo, но се оказва, че това е много далеч от истината, съобщава Motor.es.

Dacia няма да избере философията на конвенционален лек автомобил с 5 врати. В компанията са наясно, че копирането на дизайна в този клас, както се случи с Renault 5 и Nissan Micra, е самоубийствено и затова ще се разграничи от френската марка, като избере формата на миниван. Това означа различен дизайн в модерен стил с интегрирани в едно цяло фарове, което ще помещава и предполагаемата решетка.

Този стил се простира изцяло до бронята. Арките на колелата ще продължат да бъдат с черни пластмасови защити, тъй като един от ключовите моменти е да се запази усещането за кросоувър. Dacia не иска да се откаже от тази характеристика, нито от специалните детайли, с особен дизайн на задните колони, който симулира плаващ покрив. Това ще бъде първият път, когато румънците ще използват това стилистично средство.

Интериорът на новия Spring ще бъде наследен от обновеното Sandero, с цифрови инструменти и голям сензорен екран на централната конзола. Dacia няма да се откаже от най-модерните функции за безопасност, както и от практичните решения за комфорт на пътниците, с които са свикнали клиентите на марката.

Дебютът на новия Spring е планиран за средата на 2026. Румънският модел ще се отличава от френския си братовчед не само естетически, но и механично, включвайки електрически двигател, който ще предлага различни нива на мощност и максимум 90 к.с.

Това е ключов фактор за успеха му, както и капацитетът на батерията - две нива с използваем нетен капацитет между 30 и 50 кВт/ч, осигуряващ пробег от малко над 400 километра. Но най-интересното от всичко е цената на този електрически автомобил, която е и най-важното в случая – по-малко от 15 000 евро, но само в държавите със стимули и бонуси при покупка на електромобил.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ще рече че БЕЗ субсидии вече ще е на същата цена като фиат и Опел, но донесена от Китай.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    електро "дачия"-та дето само емблемата й има нещо общо с марката е най-отвратителното подобие на кола което съм карал някога.
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Под 15 Хил евро, но само там където дават субсидия? Че то докато почне масово да се произвежда през 2027г почти никъде няма да дават та да не се излагат с така обявени цени
fallback
Последни