В края на 80-те години на миналия век, Renault пуска на пазара модела R19, за да замени дуото R9/R11. Проектът, носещ вътрешен код X53, започва при най-голяма секретност през есента на 1984 г. Приоритетът е качеството на производство, внимателното сглобяване, здравината и издръжливостта във времето. Все области, в които предшествениците му биха могли да бъдат подобрени. Защото френският производител има една идея: да привлече клиенти отвъд Рейн, които са безкомпромисни по тези критерии.

R19 е търговски успех. В Европа моделът се произвежда от 1988 до 1996 г., като през 1992 г. претърпява фейслифт. Този компактен седан, открито насочен да прави конкуренция на към Volkswagen Golf, успява да удължи продажбите си до 2000 г. в Южна Америка и дори се задържа до 2003 г. в Турция. Близо 6 милиона Renault 19 са произведени в множество заводи във Франция, Белгия, Испания, Португалия, Аржентина, Колумбия, Турция, Тайван и Русия. Сега един екземпляр, който е оцелял през годините непроменен и е изминал малко километри на километража, се предлага на висока цена. Сделка, която не бива да се пропуска? Или не?
Произведено през 1991 г., това Renault 19 1.8 16S е доставено ново в Детмолд, град в Германия, разположен по средата между Дортмунд и Хановер, на дама, която по това време е на 62 г. Собственичката, която от шовинизъм би могла да си купи Volkswagen Golf GTI, не е пестила от опциите на френския модел. Те са многобройни, като ABS, широки стоманени джанти, гуми Michelin, сервоусилвател на волана, боя металик, автомобилно радио Blaupunkt, електрически люк на покрива и климатик. След смъртта на дамата, автомобилът, който е останал в перфектно състояние, е последователно съхраняван в частната колекция на двама дилъри на Renault.

С оригиналната боя Iceberg Grey Metallic 640, която практически не показва следи от износване или най-малка корозия, и безупречната си каросерия, пробегът на колата е по-малък от 20 000 км, като от завода са изминати само 18 300 км. Родословие, което позволява на продавача да бъде пестелив, когато определя продажната цена от 39 900 евро. Чиста сума, оправдана от редовната поддръжка - гумите са нови, а ангренажният ремък току-що е сменен.
Това е един от първите 16-клапанови R19. Тази спортна версия, предлагана с 3, 4 (Chamade) и 5 врати, а и като кабриолет, се отличава със специфичния си цялостен бодикит. Предни и задни брони, странични прагове и спойлер на задната врата, в долната част на задното стъкло, подобряват външния вид на автомобила. Това се допълва от специфичен въздухозаборник, пронизващ предния капак, ексклузивни двукомпонентни фарове и чифт фарове за мъгла.

Renault 19 представлява и промяна във философията на механичния фронт. Този спортен вариант изоставя турбо ерата, започнала в края на 70-те години на миналия век, за да навлезе в тази на многоклапанните двигатели с атмосферно пълнене. Тази технология се смяташе за по-надеждна и по-икономична от турбината. Техническите спецификации посочват мощност от 137 к.с., максимална скорост от 212 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч за 9 секунди.


1