Те са красиви, отвън и отвътре, а това играе много в полза на китайските марки, които успяха да представят своите модели на европейския континент. И не само да ги представят, но и да ги наложат, благодарение на още два много силни коза – богато оборудване и атрактивна цена. Само година след покупката им обаче собственици се сблъскват и с два сериозни проблема.

Европейските потребители определено харесаха китайските коли, но някои от тях вече се сблъскват с тежката реалност. А тя сочи, че липсата на официални части и услуги води до значително покачване на цените на застраховките в сравнение с европейски конкурент със същия размер,
Вторият проблем е загубата на стойност като употребяван автомобил. Според оценки на различни експерти на Стария континент тя може да достигне до 10 000 евро при продажба на китайска кола на 2-3 години, което се счита за сравнително нов автомобил. В същото време, въпреки загубата на стойност, търсенето на употребявани коли от Китай е минимално, което също е проблем за собственика.

Оказва се, че модел на MG или BYD се обезценява повече от Dacia Duster от предишното поколение и това говори много. Китайските компании в Европа твърдят, че искат да накарат собственици на употребявани коли да се насочат към техните модели като нови и тази стратегия работи добре. Те обаче не казват какво ще се случи, когато дойде време за продажбата на същата тази китайска кола, когато тя стане на 3 години, например.
Изследване на ADAC в Германия посочва, че именно все още лошите възможности за обслужване, както и притесненията относно дългосрочното качество на самите автомобили са основните фактори, влияещи върху значителната загуба на стойност, която спира потенциалните купувачи. А като пример се посочва модела MG5, който губи около 20% от стойността си само за една година, което означава 6000 евро за дванадесет месеца.

В същото време BYD Atto 3, който струва 25 000 евро и е сред най-евтините нови автомобили на германския пазар, само за една година губи малко над 4000 евро. И това е доказателство, че покупката на нова кола на ниска цена винаги води до проблеми, които, поне на този етап, трудно могат да бъдат решени.


4