fallback

Година след покупката – двата големи проблеми на китайските коли в Европа

Собствениците се сблъскват с рекордна загуба на стойност и с увеличение на застраховката

Те са красиви, отвън и отвътре, а това играе много в полза на китайските марки, които успяха да представят своите модели на европейския континент. И не само да ги представят, но и да ги наложат, благодарение на още два много силни коза – богато оборудване и атрактивна цена. Само година след покупката им обаче собственици се сблъскват и с два сериозни проблема.

Европейските потребители определено харесаха китайските коли, но някои от тях вече се сблъскват с тежката реалност. А тя сочи, че липсата на официални части и услуги води до значително покачване на цените на застраховките в сравнение с европейски конкурент със същия размер,

Вторият проблем е загубата на стойност като употребяван автомобил. Според оценки на различни експерти на Стария континент тя може да достигне до 10 000 евро при продажба на китайска кола на 2-3 години, което се счита за сравнително нов автомобил. В същото време, въпреки загубата на стойност, търсенето на употребявани коли от Китай е минимално, което също е проблем за собственика.

Оказва се, че модел на MG или BYD се обезценява повече от Dacia Duster от предишното поколение и това говори много. Китайските компании в Европа твърдят, че искат да накарат собственици на употребявани коли да се насочат към техните модели като нови и тази стратегия работи добре. Те обаче не казват какво ще се случи, когато дойде време за продажбата на същата тази китайска кола, когато тя стане на 3 години, например.

Изследване на ADAC в Германия посочва, че именно все още лошите възможности за обслужване, както и притесненията относно дългосрочното качество на самите автомобили са основните фактори, влияещи върху значителната загуба на стойност, която спира потенциалните купувачи. А като пример се посочва модела MG5, който губи около 20% от стойността си само за една година, което означава 6000 евро за дванадесет месеца.

В същото време BYD Atto 3, който струва 25 000 евро и е сред най-евтините нови автомобили на германския пазар, само за една година губи малко над 4000 евро. И това е доказателство, че покупката на нова кола на ниска цена винаги води до проблеми, които, поне на този етап, трудно могат да бъдат решени.

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 1 месец )
    И коя европейска марка в днешно врвме е супер качествена, само да попитам? Като всички нови коли са вече пластмасови, подпреш я някъде и се пръсне на парчета, пък после ти искат 500 евро за панелче от най-ниско качествена пласмаса. След 4-5г., пък почват да се пукат всички въздохуводи, маркучи и тем подобни, щото познайте к'во - от пластама са! Всички европейски авто пройзводители пройзвеждат в днешно време с една мисъл - след 5-6г. да си купиш друг автомобил, но не им пречи да искат безбожни су
  • #29
    Lff1966 ( преди 3 месеца )
    Бля,бля, бля.. Китай са в 22 век, алоуу...
  • #28
    Норге ( преди 3 месеца )
    Напоследък тук в Норвегия все повече китайски марки навлязоха. Ясно е че все още някои неща не са на топ ниво,но все пак масови такситата са вече BYD. Дори замениха BYD за теслите. Вече не ги купуват .Карах наскоро KGM от скъпия модел,корейска е.Но ми направи впечатление понеже имам Kia Soul 2020 че KGM като натиснеш *** докрай..и едвам едвам ускорява. Иначе е 205 конски сили,но моята литва дори и на еко модус . Докато тая едно огромно купе,7 години гаранция,СУВ се води..пък едвам ускоряв ...
  • #27
    до 15 ( преди 3 месеца )
    Има много големи разлики между японските, корейските и китайските. Японските бяха ръждясващи, страшно некомфортни, невървящи клечици - и все още са такива. Как да се наложат? Корейците бяха страшно некачествени в началото - чак опасни, но бяха комфортни и помислени. Оправиха качеството и европееца веднага ги припозна, защото винаги са се движели по европейските принципи. Китайците са още една стъпка нагоре - интериорите им са на топ ниво, добър комфорт. Недостатъците им се преглъщат. Но цената..
  • #26
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Проблемът с недовършените сметки стои от десетилетия и сме го чували и за френски и какви ли не още модели. Да, обезценяват се повече, но същевременно цената за първоначално придобиване е значително по-ниска, така че финансов проблем не съществува. Много по-притеснителна е липсата на части и специалисти. Аз лично не бих си купил китайска, но обезценяването няма нищо общо.
  • #25
    Дамян ( преди 3 месеца )
    Глупости на търкалета,къде е този западен автомобил на една година дето губи 25% от стойността си?Същото и с 4-5 годишните дето губели 50% от стойността си.От около 7-8 години търся 4-5 годишна кола(не китайска)на половин цена и освен Дачия други с подобен дискаунт няма!
  • #24
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Щом един автомобил бъде купен, той губи автоматично 1/4 от цената си, а средното обезценяване за 4-5 години е 45-55%.4.000 за една година е нищо за кола с цена 25.000!
  • #23
    . ( преди 3 месеца )
    Пропов, по принцип си прав, ако гледаме исторически. Но времената се менят. Както от едната страна, така и от другата. Китайците вече произвеждат все по-качествени стоки, включително автомобили, като ползват най-новите технологии за производство, които комбинират ниска себестойност с високо качество. Но се надявам да се съгласиш че и качеството на западните компании постоянно намалява, като се възползват от... Китайски технологии. Въпрос на време е кога качеството ще се изравни и ще се разминат
  • #22
    до 19 ( преди 3 месеца )
    и след две години този Донгфенг като го пуснеш в мобилето, ще е на цена на 10 годишен европейски миксер с 3 цилиндъра и ръчка, и пак никой няма да ти го купи!
  • #21
    Кауньа ( преди 3 месеца )
    Треее си изпушил си земеш нов китаец а за употребяван ***
fallback
Последни