fallback

Година след покупката – двата големи проблеми на китайските коли в Европа

Собствениците се сблъскват с рекордна загуба на стойност и с увеличение на застраховката

Те са красиви, отвън и отвътре, а това играе много в полза на китайските марки, които успяха да представят своите модели на европейския континент. И не само да ги представят, но и да ги наложат, благодарение на още два много силни коза – богато оборудване и атрактивна цена. Само година след покупката им обаче собственици се сблъскват и с два сериозни проблема.

Европейските потребители определено харесаха китайските коли, но някои от тях вече се сблъскват с тежката реалност. А тя сочи, че липсата на официални части и услуги води до значително покачване на цените на застраховките в сравнение с европейски конкурент със същия размер,

Вторият проблем е загубата на стойност като употребяван автомобил. Според оценки на различни експерти на Стария континент тя може да достигне до 10 000 евро при продажба на китайска кола на 2-3 години, което се счита за сравнително нов автомобил. В същото време, въпреки загубата на стойност, търсенето на употребявани коли от Китай е минимално, което също е проблем за собственика.

Оказва се, че модел на MG или BYD се обезценява повече от Dacia Duster от предишното поколение и това говори много. Китайските компании в Европа твърдят, че искат да накарат собственици на употребявани коли да се насочат към техните модели като нови и тази стратегия работи добре. Те обаче не казват какво ще се случи, когато дойде време за продажбата на същата тази китайска кола, когато тя стане на 3 години, например.

Изследване на ADAC в Германия посочва, че именно все още лошите възможности за обслужване, както и притесненията относно дългосрочното качество на самите автомобили са основните фактори, влияещи върху значителната загуба на стойност, която спира потенциалните купувачи. А като пример се посочва модела MG5, който губи около 20% от стойността си само за една година, което означава 6000 евро за дванадесет месеца.

В същото време BYD Atto 3, който струва 25 000 евро и е сред най-евтините нови автомобили на германския пазар, само за една година губи малко над 4000 евро. И това е доказателство, че покупката на нова кола на ниска цена винаги води до проблеми, които, поне на този етап, трудно могат да бъдат решени.

fallback
  • #10
    . ( преди 3 месеца )
    До 9. Прекалено опростяваш нещата. Зависи след колко време ще продадеш единия и другия автомобил с 20 и 30 000 лева разлика. Ако единият си го карал 6 години без проблеми и е изгубил 30 000, а другия го продадеш на четвъртата година с 20 000 лв загуба, то и двата автомобила ще имат еднакво обезценяване - 5000 лв годишно. Но ако на единия си хвърлил още 10 000 лв за ремонти, картината става различна. Ако за единия си дал 2000 лв за 100 000 км за зареждане а на другия 20 000, пак е различно
  • #9
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Много малко хора които си купуват нов автомобил ще го карат докато се разпадне. Затова остатъчната стойност на автомобила при продажба има огромно значение. Автомобил купен за 80 хиляди и продаден за 50 хиляди ефективно струва 30 хиляди. Автомобил купен за 60 хиляди и продаден за 20 хиляди ефективно струва 40 хиляди.
  • #8
    Унуфри ( преди 3 месеца )
    И в края на краищата - какви са точно проблемите? Кой си купува кола, гледайки каква ще й е стойността след година? От цялото словоблудство в тази статия стана ясно, че само ограниченият (до момента) достъп до резервни части представлява ПОТЕНЦИАЛЕН проблем. На хората вече им стана ясно, че няма значение дали кашона който си закупят ще има емблема на Мерцедес, беНве, или FJSKAfkah. В момента, в който се появят оторизирани сервизи с достатъно резервни части, големите приключват. Което е добре.
  • #7
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Явно аз съм от малкото, не мога да схвана кое им е много евтиното на китайските. Миналата година имах събрани 30к и гледах новите коли да вляза с тях за първоначална. Това, което ми предложиха китайските в БГ, си беше малко по-евтино от европейските. И ми обясняват - гъчкана била с екстри. То едни шарении, дето за мен е по-добре без тях. И в крайна сметка - семейна кола европейска не видях под 70, китайските бяха на 60 и нещо. Та си взех употребяван за тези пари.
  • #6
    Алекс ( преди 3 месеца )
    "Европейските потребители определено харесаха китайските коли".Дори и на бедния нашенски пазар тези кошници не се търсят.Купиш ли си китайско,си е вечно твое.Забрави за пробажба.Само дарение.
  • #5
    обективно ( преди 3 месеца )
    Именно, то същото стана с Грейт уолите, даваш 30000лв и после след 5 години я го продадеш за 10-12 я не, а има проблеми, вижте им форумите, какви ли не. Сега е същото с тези донгфенг - яки са, за 50-60000лв спортно изглеждащ средно голям сув с 195 коня няма от другите, ама имат само един сервиз и ако нещио се скапе айде, час за сервиза след 2-3 месеца минимум, а през това време - пак ти трябва стара кола да се придвижваш. То и с Хюндай подобно- един приятел чака 2.5 месеца за сервиза им, а де...
  • #4
    . ( преди 3 месеца )
    Има и друг нюанс. Искат или не искат китайците трябва да изграждат както сервизи, така и дилърства в които да предлагат автомобилите си. Това са инвестиции които изискват огромни капитали. Средства които се начисляват към цената на всеки предложен в Европа автомобил. А Европейския клиент очаква ниска цена от китайския автомобил, което също пречи на продажбите.. ЗАСЕГА. Ще минат години, докато системата проработи и могат да си позволят по по-ниски цени без загуба.
  • #3
    . ( преди 3 месеца )
    Е това е повече от логично. Но са спестили основният проблем на китайските автомобили ЗАСЕГА. Липсата на сервизи и резервни части. Възможно е в бъдеще да решат И този проблем, но това няма да стане лесно, защото е като кокошката и яйцето. Ако няма китайски автомобили няма нужда от сервизи, но ако няма сервизи продажбите не могат да растат.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тоя byd atto 3, струва 40 000юро тези 25К може да са след отстъпки, субсидии и други обещания, за които или се чака месеци или се оказва че парите са свършили. Също така в Испания са облагаеми като доход с минимум 19 процента .
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Най после статия която да обясни на тези които биха купили китайска кола какво ги очаква. Тук в Испания примамват с оферти от 90 евро/месец само да намерят някой който няма да си направи добре сметкаат
fallback
Последни