fallback

Година след покупката – двата големи проблеми на китайските коли в Европа

Собствениците се сблъскват с рекордна загуба на стойност и с увеличение на застраховката

Те са красиви, отвън и отвътре, а това играе много в полза на китайските марки, които успяха да представят своите модели на европейския континент. И не само да ги представят, но и да ги наложат, благодарение на още два много силни коза – богато оборудване и атрактивна цена. Само година след покупката им обаче собственици се сблъскват и с два сериозни проблема.

Европейските потребители определено харесаха китайските коли, но някои от тях вече се сблъскват с тежката реалност. А тя сочи, че липсата на официални части и услуги води до значително покачване на цените на застраховките в сравнение с европейски конкурент със същия размер,

Вторият проблем е загубата на стойност като употребяван автомобил. Според оценки на различни експерти на Стария континент тя може да достигне до 10 000 евро при продажба на китайска кола на 2-3 години, което се счита за сравнително нов автомобил. В същото време, въпреки загубата на стойност, търсенето на употребявани коли от Китай е минимално, което също е проблем за собственика.

Оказва се, че модел на MG или BYD се обезценява повече от Dacia Duster от предишното поколение и това говори много. Китайските компании в Европа твърдят, че искат да накарат собственици на употребявани коли да се насочат към техните модели като нови и тази стратегия работи добре. Те обаче не казват какво ще се случи, когато дойде време за продажбата на същата тази китайска кола, когато тя стане на 3 години, например.

Изследване на ADAC в Германия посочва, че именно все още лошите възможности за обслужване, както и притесненията относно дългосрочното качество на самите автомобили са основните фактори, влияещи върху значителната загуба на стойност, която спира потенциалните купувачи. А като пример се посочва модела MG5, който губи около 20% от стойността си само за една година, което означава 6000 евро за дванадесет месеца.

В същото време BYD Atto 3, който струва 25 000 евро и е сред най-евтините нови автомобили на германския пазар, само за една година губи малко над 4000 евро. И това е доказателство, че покупката на нова кола на ниска цена винаги води до проблеми, които, поне на този етап, трудно могат да бъдат решени.

fallback
  • #20
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Има един търговски лаф - Евтиното те радва само докато го купуваш, качественото - през целият период на ползване. И понеже китайчаата са от скоро на пазара, то все още преобладава хваленето от изгодната покупка с много екстри, особено таблетчаата и тем подобни "важни" за колата компоненти. И като мине малко време лъсва тайната на ниската цена. Яко е спестявано от към механичните компоненти, щото не се виждат и балъците - купувачи не питат за тия неща. Колата ***, части и сервизи - после.
  • #19
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хайде да оставим Испания да си решава авто проблемите, да видим как стоят нещата у нас. Грейт Уол не тръгнаха мощно тук, вероятно защото беше рано за Европа изобщо за китайци, но с Донгфенг случая е друг, в Бг има два огромни склада за части, дилъра е и за съседните държави, Гърция, Сърбия... Донгфенг е партньор на Стелантис, Хонда за Китай се прави от тях. Имат седан за 41хил лв. 190 к. с. DCT6 на Getrag и куп екстри, за тези пари взимаш базов европеец с ръчка и 3 цилиндров миксер. Та така.
  • #18
    Ей пак написака ( преди 3 месеца )
    конглокенция, искат да ме изкарат неграмотен, тия .........
  • #17
    Исках да кажа ( преди 3 месеца )
    "какво, че конглокенцията произвеждала некачествени коли, ние продавачите да не сме глупави". Пък тия ми затриха думите, кво толкоз казах в долния коментар, та триха? Че и конглокенцията я написаха, "конглокенция", да и м се чудиш на тия кви хора са
  • #16
    Ми - да, ( преди 3 месеца )
    Ако ти си собственик на супер марка, демек, и качество, продажби, кво ти пука, че конглокенцията бълва ***? Ние, купувачите да не сме толкова ***? Страха, страха ги движи, и алчността.
  • #15
    И още, ( преди 3 месеца )
    На "братята"-японци им трябваше долу-горе половин век за да се утвърдят, хеле в България, пък,.... 90-те кой купуваше японски, само немски. На "братята" - корейци, и на тях им трябваха около 30-тина години, хеле пък у нас. "Братята"-китайци, обаче, значително съкратиха тези срокове. Те даянят от 15-тина години. При това имат да наваксват много по-голямо изоставане от японците и корейците - на времето. Но, след 5 години ще доминират на пазара. Иначе, за кво е цялата "дандания", и в ЕС, и в САЩ...
  • #14
    Иначе кой ще бачка ( преди 3 месеца )
    Ми СИВ и МЕТА ви го казаха, подарете си всичко, няма да имате нищо, но ще бъдете "щастливи", а боса на МЕТА ви е подготвил близалки, биберони, 10 джи интернет, телефони и компютри от бъдещето и все едно, че сте у Матрицата 1 серия. Влизаш и няма излизане. И тогава всички тези статии и дЪрляници о т п а д а т.
  • #13
    Абе ( преди 3 месеца )
    С всички съм съгласен, ама е казано : Имаш крава-пиеш мляко. При нас как е: нямаме крави, демек кинти, пък искаме мляко, демек качествени коли. И една такава статия ще ни убеди да теглим кредит за нова кола, така ли... Беше, през 90-те, ама те минаха. Който има кинти , да не се засяга, това не е за него. Вместо това да се замисли, тоя с кинтите - де, има ли държава само от милионери-кинтаджии? А,.. не чувам нещо ... Значи, кво излиза, на света му трябват, и едните, и другите, иначе кой ще бачка
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    малко са хората които действително КУПУВАТ автомобил. Всички предложения (поне в Испания) са на базата на гарантирана остатъчна стойност в края на срока на договора, като това е последната вноска-или я плащаш (15-20-25 хил Е) или връщаш автомобила. Някои хора, ако видят че пазарната стойност е по-висока - изплащат, за да я продадат.
  • #11
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всеки нормален човек си прави сметката когато купува нещо, то колко ще струва когато ще го продава. Всеки. Ще кажете милиардерите не си правят такива сметки. Грешка- те най много ги смятат тези неща затова са станали богати. С парите трябва да се борави много внимателно. Купиш ли нещо , особено скъпо като нов автомобил и не си предвидил колко ще ти струва след Х време когато вече не ти трябва - ще обеднееш много бързо. Примери много.
fallback
Последни