fallback

Ето и плъг-ин хибрида с най-голяма батерия в света

Луксозният Zeekr 9X има 1381 к.с. и прилича на Rolls-Royce

Zeekr - премиум марката, която е част от галактиката Geely, пусна първия си неелектрически модел - 9X. Това е голям плъг-ин хибриден SUV, който има дизайн на Rolls-Royce и ще бъде представен официално в края на месеца на автомобилното изложение в Чънду.

Засега не са известни голяма част от характеристиките на автомобила, но неговата сила със сигурност е батерията, тъй като според капацитета тя е по-близо до тази на чисто електрическо превозно средство, отколкото до тази на хибрид. Да, това е най-голямата батерия, монтиран някога на плъг-ин хибриден модел

Zeekr 9X е 5,2-метров SUV, широк малко над 2 метра и висок 1.82 метра. Междуосието е супер щедро - почти 3,2 метра, което позволява огромно вътрешно пространство, а теглото надвишава 3 тона тегло. То се дължи до голяма степен степен именно на батерията, която е разположена в новата модулна платформа GEE-S от Geely.

Батерията е направена от CATL и ще се предлага за 9X в два различни капацитета - 55.1 kWh и 70 kWh, като и двата са огромни предвид настоящите стандарти за презареждащи се хибридни автомобили. Според компанията по-големият би позволил пробег в 100% електрически режим от малко над 300 км според цикъла на хомологация на CLTC, като ще бъде презареден при изключителната мощност от 420 kW благодарение на архитектурата 900V. Пълненето от 20 до 80% отнема само 9 минути.

Като плъг-ин хибрид колата разполага и с термичен двигател. Под капака на Zeekr 9X има 2,0-литров мотор с 275 к.с. и термична ефективност от 46% - още един елемент, върху който компанията се фокусира много. Разходът на гориво на този двигател е с 10% по-нисък от този на 1,5-литровия мотор, който повечето китайски марки използват за своите хибридни модели. Съвкупната мощност на задвижващата система е 1381 к.с., ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч.

Все още няма яснота дали Zeekr 9X някога ще пристигне в Европа, а стартът на продажбите в Китай е планира за третото тримесечие на тази година. Очакванията са за цени между 600 000 и 900 000 юана, което прави 72 000-108 000 евро при сегашния обменен курс.

fallback
  • #24
    . ( преди 3 месеца )
    До 14." пътуващите да са независими от зарядната инфраструктура защото на никой не му се чака с часове" А не мислиш ли че точно това е новината, колкото и лишените от мислене да не я разбират " малко над 300 км ..мощност от 420 kW ...архитектура 900V. Пълненето от 20 до 80% отнема само 9 минути." Ще си ревизираш ли мнението за часовете чакане? Ти за колко време зареждаш бензин с подгряването на батерията...ъъъ чакането за освобождаване на колонка и чакането на касата имах предвид?
  • #23
    Мда ( преди 3 месеца )
    Нали твоята теория беше че 90% от времето електричките се зареждат по домовете? Ще зареждаш ли с 420кв "фикова" мощност у вас от двата фотоволтаика над асмата? И всички AI приложения да ползваш едновременно, пак не можеш да си скриеш липсата на естествен интелект!
  • #22
    Мда ( преди 3 месеца )
    Абе кретенуид, за какво ти е 420 кв "фикова" мощност на зареждане на колата, като масовата зарядна инфраструктура в европа не подава такава? Само да се вдига цената на и без това непревлекателните електрички? Колко ти е разход от 50квч за под 200км? После с какво ги задвижващ 3 тона с 2,0 бензинов двигател, че и батерия да зарежда?Плъгин Мазад CX60 е с разход 8/100 само на бензин а е над тон по лека от това? Колко ще е разхода според теб? На всеки 150км ще спираш да зареждаш ток ли?
  • #21
    . ( преди 3 месеца )
    Още чакам да ми кажеш кой западен електромобил се зарежда с 420 киловата фикова мощност и 280 киловата средна от 20 до 80% и или зареждане за девет минути?
  • #20
    . ( преди 3 месеца )
    И понеже ти не си изпадкал а аз съм изпадкал и не мога да видя, ще ми изплаткаш ли един цитат къде пише 30 киловатчаса плюс 10 l бензин? Да не ти ги е казал някой изпадкал, защото тук се казват други цифри - ПОВЕЧЕ от 300 км пробег САМО на ток. КОЛКО ПОВЕЧЕ, 350 400, не се знае. Мълчаливо се съгласих на 200 по WLTP, но ти продължаваш да не гледаш и за допълнителни 10 л които са плод на въображението ти и постоянно го цитираш като факт. НЕОПРОВЕРЖИМ СПОРЕД ТЕБЕ ФАКТ.
  • #19
    . ( преди 3 месеца )
    Като пристигнеш, зареждаш с максимална 420 kW и средна мощност около 280 kW за 9 мин, което покрива 60% от батерията (42 kWh). Кое точно ти се струва невъзможно? Това е три пъти по-бързо зареждане от напълно електрическия rolls-royce, който този хибриден китаец се опитва да копира. Тоест отново копието е по-добро от оригинала в технологично отношение.
  • #18
    . ( преди 3 месеца )
    Като пристигнеш, зареждаш с максимална 420 kW и средна мощност около 280 kW за 9
  • #17
    . ( преди 3 месеца )
    Като пристигнеш, зареждаш с максимална 420 kW и средна мощност около 280
  • #16
    . ( преди 3 месеца )
    Вижда се кой не е запознат с батериите, като не разбира дори когато му говориш в прав текст, че подгряването на батерията става автоматично и започва още по време на пътуването преди да пристигнеш на зарядната станция. Като пристигнеш зареждаш с максимална мощност спрямо кривата на зареждане.
  • #15
    Мда ( преди 3 месеца )
    Пак изпатка. Дадохти малко реални данни и вместо да си признаеш грешката, започна с глупостите. Коя елеткричка харчи разхода по WLTP на магистрала? Този китайски хибрид 300км на ток по CLTC на магистрала ли ги минава? Киата Gross Vehicle Weight3,070 kg, дължина 5010мм. Айде щом 19см ти оправдават 50% по-висок разход на ток + още 10л/100 бензин, ти печелиш. Хибриденидиот!
fallback
Последни