Toyota е категорична, че двигателят с вътрешно горене все още има светло бъдеще въпреки възхода на електрическите превозни средства. Най-големият производител на автомобили в света потвърди дългосрочния си ангажимент към ДВГ, като си партнира с японските марки Subaru и Mazda за ново семейство бензинови агрегати. По-малките и по-леки четирицилиндрови мотори се рекламират като „решение за промяна на играта“ от главния технологичен директор на компанията Хироки Накаджима.
Вече знаем, че японският автомобилен гигант планира да използва предстоящите 1,5- и 2,0-литрови двигатели в почти всеки възможен тип силов агрегат. Вицепрезидентът на Toyota Europe за продуктовата стратегия и маркетинг Андреа Карлучи заяви пред Automotive News, че гъвкавостта на новия хардуер е от ключово значение: „Опитваме се да оптимизираме новия двигател за всеки тип приложение, независимо дали е електрически, хибриден или водород“.
Докато идеята за газов двигател в електрическо приложение може да звучи странно, съществува правдоподобен сценарий. В Toyota вероятно имат предвид електрическите превозни средства с удължен пробег (EREV), където двигателят с вътрешно горене не задвижва колелата, а вместо това служи единствено като генератор за презареждане на батерията в движение. Тази настройка позволява на двигателя да работи с оптимални скорости за максимална ефективност, като тя се използва от модели като BMW i3 REX, Ramcharger, Mazda MX-30, бъдещите пикап и SUV на Scout, както и от моделите на Nissan, оборудвани с E-Power технология.
Toyota вече обяви плановете си да продава електрически превозни средства с удължен пробег в Китай чрез местното си съвместно предприятие с GAC, което дава на SUV Highlander и Sienna minivan задвижване EREV. Очаква се тези модели да използват малък двигател, който не е механично свързан към колелата. Вместо това задвижването ще идва изключително от електромоторите, като двигателят ще служи само за удължаване на обхвата, без да се отказва изцяло от бензина.
Toyota постигна 41% топлинна ефективност през 2018 и сега да се стреми да подобри тази цифра допълнително. Двигателите от следващо поколение ще работят не само с изкопаеми горива, но и на биогориво, водород и синтетично гориво. Извън пълните хибриди и EREV, японският производител също така проучва далекообхватни плъг-ин хибриди, като Карлучи изчислява, пробег от 100 км, без да отпива бензин, представлява "повратната точка".
Потвърдените вече двигатели включват естествено атмосферни и турбодвигаеми 1,5-литрови агрегати, заедно с по-голям 2,0-литров турбо. Ефективността няма да бъде единственият фокус, тъй като последният ще има и версия за представяне на моделите Gazoo Racing (GR), доставяща до 600 к.с. в състезателните автомобили.
Подобно на председателя на Toyota - Акио Тойода, който заяви, че електромобилите никога няма да надхвърлят 30% пазарен дял в световен мащаб, Карлучи твърди, че електрическите превозни средства не са единственият път към декарбонизация. Той се застъпва за разнообразието на силовите агрегати, давайки на клиентите свободата да избират: „Няма да предлагаме електромобили на пазарите, където няма търсене".