IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Износените гуми са в пъти по-опасни от пияните шофьори

Няколко липсващи милиметра от протектора могат да бъдат фатални

Шофирането в нетрезво състояние винаги е свързано с висок риск. Но проучване на Halfords във Великобритания показа, че има ситуация, когато заплахата се учетворява. И причината за това не е алкохол.


гуми


Става въпрос за пътувания на износени гуми. През последната година едно на всеки четири пътно-транспортни произшествия във Великобритания с наранявания или смъртни случаи е възникнало поради тази причина. От 30 000 регистрирани случая 7500 са свързани с неизправни гуми. За сравнение, има четири пъти по-малко инциденти с пияни шофьори.

Механици с голям опит предупреждава, че гума с дълбочина на протектора по-малка от 3 мм губи сцепление дори на сух асфалт, а на мокра става почти неуправляема. Много шофьори подхождат с пренебрежение към проблема, като смятат, че колкото и износените да са гумите (особено през лятото) те ще изкарат още един сезон. И в критичен момент именно тези няколко милиметра решават дали колата ще спре или не.

Проблемът се влошава от цената на новите гуми. Често собствениците отлагат подмяната, излагайки себе си и другите на риск. Така по пътищата има много автомобили с гуми, които са загубили своята годност.

Експерти предупреждават, че износените гуми не само удължават спирачния път, но и увеличават риска от аквапланинг. И при скорост над 90 км/ч електронните системи дори на съвременен автомобил не могат да помогнат.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Гледал съм клипове , сравняващи китайски и премиум гуми. Не съм видял някъде да сравняват гуми с еднакви показатели,
  • #9
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Питах гумаджия дали може да ми поръча маркови гуми. Отговорът беше:" 'що си даваш парите на вятъра, китайските са идеални, винаги имам на склад"! Истината е, че китайските вярно са идеални, но само ако са купени в Западна Европа.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    При мен сметката е проста: всяка година карам по 15 хил.км, от които 10 с летни и 5 със зимни. Купувам само топ марки гуми. Техният ресурс е около 30 хил.км, Т.е. летни гуми купувам на всеки 3 год, а зимни: на 5-6!
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз също сменям летните гуми при около 3 мм протектор. Една от причините е, че лесно и бързо успявам да ги продам за около 25-30% от стойността на новите. По този начин, наличието на вторичен пазар ме стимулира по-често да си купувам нови.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На нашата магистрала с каквито гуми и да си няма спасение от аквапланинг, то локвите в дясната лента са почти навсякъде и се виждат, а иначе няккои скъпи гуми се износват по-бързо и ако карате като за последно едва ли и гумите ще ви спасят.
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    krassitch ( преди 3 месеца )
    Статията е много адекватна, повечето шофьори не си дават сметка, колко много зависи от гумите.Дори и нови, те имат различно сцепление в завой.Когато например премиум гума ще загуби сцепление при 100 км/ч, нискокачествена и евтина, например -при 83 км/час.Когато хубавата ще има пробег 40000 км, евтината -20000.Има много статии и сравнителни тестове на гуми в нета, който желае, може да попрочете нещо
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    Повечето хора не осъзнават, че карането със зимни гуми лятото е по-опасно, отколкото с летни зимата. Нито пък, че при свръх евтините брандове след 1 сезон гумата е изгубила 80% от свойствата си, въпреки наличието на протектор - разликата при премиум гумите е, че те държат същите параметри до край и дори след 3-4 сезона пак има висока пътна безопасност. Да пестиш от гуми може, ако караш по 10тина км седмично от село до съседния град
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 3 месеца )
    Ти карал ли си в пороен дъжд? При порой няма такова значение колко добре е отводнен по-принцип пътя. Той така или иначе не смогва на количеството вода. Тогава, освен чувствително намаляване на скоростта на движение, много важно е и състоянието на гумите. Ако си с гуми на 3мм и по-малко оставаща дълбочина на протектора, най-доброто, което можеш да направиш в такъв порой е да спреш на сигурно място и да изчакаш докато стихията отмине и водата се оттече.
  • #2
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Стилян ( преди 3 месеца )
    Рискът от аквапланинг е голям при лошо отводнен път. Този, който е писал статията не изглежда да е много умен за възрастта си.
  • #1
    10 rate up comment 16 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Статия по поръчка на търговец на гуми?