Имаше време, не толкова отдавна, когато автомобилните производители бяха подложени на много по-малко ограничения по отношение на вредните емисии и целите за разход на гориво. Благословен период за феновете. Намаляването на размера на двигателя наистина настъпи едва след 2010 година. Дотогава инженерите можеха да се възползват от предимствата си и да монтират "големи" двигатели в иначе обикновени автомобили. Представяме ви три такива модела, които оставиха своя отпечатък върху времето си.
Три обикновени автомобила с безумни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Първоначално Lancia се задоволява, в горната част на гамата, с четирицилиндровия 2.0 турбо двигател от Delta и, по-необичайно, V6 PRV. В този сегмент марката никога не е била толкова успешна (и няма да бъде). За да утвърди имиджа си, тя решава да създаде още по-ексклузивна версия. Lancia е собственост на групата Fiat, която по това време притежава Ferrari. Така те решават да изберат V8 от братовчеда му с подскачащия кон.
Двигателят е взет от 308 Quattrovalvole и е преработен, за да предложи малко по-малко мощност, но повече въртящ момент. Характеристиките му дават и името на модела, защото 8.32, прикрепено към Thema, означава 8 цилиндъра, 32 клапана. Блокът е разположен напречно отпред. Странно за V8 седан? Ами не, защото 8.32 си остава с предно задвижване и дори най-мощният за времето си. Разбира се, той няма спортни претенции, въпреки електрически прибиращия се спойлер. Колата е оборудвана за лукс, с изобилие от кожа, дърво и алкантара. Огромната цена обаче води до ниски продажби.

