IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen се отказа от флагманския си SUV

След 24 години служба Touareg отива в историята, без да получи наследник

Volkswagen официално обяви края на производството на флагманския кросоувър Touareg. Флагманският SUV на марката стартира през 2002, но ще напусне европейския пазар през 2026. Той беше разработен съвместно с Porsche и Audi, като това доведе до появата съответно на Cayenne и Q7.


VW Touareg


Touareg играеше основна роля в премиум стратегията на германския производител заедно с луксозния седан Phaethon, който обаче така и не успя да се утвърди на световните пазари (изключение прави само Китай, където този модел се радваше на интерес от страна на клиентите на марката.

Вместо това най-големият SUV на марката ще бъде по-достъпният като цена Tayron, адаптиран за масовия купувач и предлагащ до 2500 кг капацитет на теглене. Сред неговите предимства е е фактът, че той гъвкав и по-евтин за производство SUV от ново поколение.

Успоредно с това Volkswagen обяви прекратяването на електрическия кросоувър ID.5 през 2027. Този модел е неуспешен нито в Европа, нито в Китай и е изместен от по-практичния ID.4. На фона на тези промени концернът също спря плановете за пускане на компактен електрически миниван на платформата MEB.


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ами ( преди 4 месеца )
    На долния със скъсаните боксерки гроздето пак му е кисело!
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 4 месеца )
    Туарег и Кайен са най-бързо обезценяващите се автомобили! Много по-зле са от МЛ. Факт! Хиляди проблеми с безумно скъпи ремонти. С това се славят.
  • #3
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Безмислен автомобил който стана двоен като цена и абсолютно непродаваем.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Туарег беше оригинал при първото поколение Кайен - в далечното минало. Последният Туарег е гост във VW - платформата беше разработена от Audi и Porsche, а VW я използва наготово - което е по-логичното.
  • #1
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    VW спряха оригинала, за да могат да продават Cayenne и Q7 за повече пари. Иначе Tayron, доколкото помня е на основата на пикап. Истинска каруца за ценителите на марката.