fallback

Какво е „Черна смърт“ на двигателя и как да я предотвратим

Натрупването на въглеродни отлагания лесно може да бъде избегнато

Натрупването на въглеродни отлагания вътре в двигателя води до преждевременната му повреда. За щастие има лесен и почти безплатен начин да се отървете от този проблем.

Причини за „Черната смърт“

Шофьорите, които правят предимно кратки пътувания при ниски обороти, не позволяват на двигателя да достигне работна температура и оптимални обороти. Поради това горивото не се изгаря напълно и саждите започват да се утаяват в двигателя. Според експерти именно продължителността на такива пътувания не позволява на двигателя да се загрее и да прогони конденза, което допринася за отлагането на въглерод върху клапаните, буталата и в изпускателната система.

Последици и разходи за ремонт

Механиците наричат този процес „черна смърт“ на двигателя, тъй като с течение на времето забавянията водят до сериозни повреди. Те предупреждават - в най-лошия случай натрупаните въглеродни отлагания могат да причинят задръстване на двигателя, а пълната подмяна или основен ремонт ще струва хиляди евро.

Как да идентифицираме проблем в ранните етапи

Един от първите признаци на опасно натрупване е появата на белезникава пяна или слуз под капака на резервоара за масло. Това показва конденз на вода в маслото поради недостатъчно загряване на двигателя. Затова и автомобилни механици са категорични: „Ако видите млечна емулсия, когато свалите капака, тогава двигателят не достига температура, при която влагата и неизгорелите напълно продукти се изпаряват.“

Прости методи за превенция

За да избегнете образуването на въглеродни отлагания, достатъчно е от време на време да шофирате по магистралата и да поддържате стабилна скорост в продължение на 45-60 минути. Такова дълго шофиране позволява на двигателя да се загрее до оптималната температура, влагата и саждите се изпаряват, а горивото качествено смазва и почиства компонентите.

Редовните пътувания с високи обороти са не само удоволствие за водача, но и предотвратяване на „Черната смърт“ на двигателя. 45 до 60 минути шофиране по магистрала няколко пъти месечно и ще помогне да се избегнат скъпи ремонти в бъдеще.

fallback
  • #10
    Гошко ( преди 4 месеца )
    Викат ми: "маслото на тая кола е синтетика, сменяй на 20к км"...???? WTF? Маслото го сменям на 7.5-8к км и това е, който иска да кара и до 50к км... И те така вече 250к км на колата, тя се чувства добре, аз - също, не съм обеднял чак толкова, че да сменям масло на 20к км...
  • #9
    Име* ( преди 4 месеца )
    Защо ремонта ще струва хиляди ЕВРО??? АМИ АКО НЕ ГО ПРИЕМЕМ ФАЛШИВОТО ЕВРО???
  • #8
    Oil ( преди 4 месеца )
    това се получава и от евтини масла, съдържащи евтини полимерни стабилизатори на вискозитета. Втора причина за появата на тази шлака е безумните интервали за смяна на двигателното масло. Не бива да се надхвърлят 10000 км. , а още по-добре 5000-7000 километра. Но всеки сам решава дали да се възползва от препоръки за интервал 15 000 или 30 000 км.
  • #7
    Гого ( преди 4 месеца )
    Загрейте минута , две двигателя и тръгнете . Докато затворите вратите на гаража , на място тя загрява още . Няма никакъв проблем . Много шофьори , палят и тръгват , без да изчакват загряване . Не са спечелили с пот парите си . Сякаш са паднали от небето . Почти всички го правят . Как ще издържи такъв двигател .
  • #6
    Неграмотен ( преди 4 месеца )
    Който е писал статията е бил неподготвен по темата.Това се получава при каране с изтекъл пробег на масло и добавен на добавки за спиране на горене на на масло и други проблеми по двигателя.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Вече с новите ограничения от 10км/ч в града и 25км/ч извън, няма да се изчисти колата от сажди, влага и т.н. А с новия софтуер който ще разпознава дали волана се държи на 10 и 2 часа с двете ръце и по физиономията проверка до 9то коляно, дали роднина отпреди 60г няма някоя неплатена таксичка от 2-5лв която сега да е станала 20 000лв с лихвичките, ще има повече щастливо доволни балканджи шофьорчета, отколкото щастливи от повишени заплатки надути пуйки зад бюра от хрантутената администрация.
  • #4
    демократ ( преди 4 месеца )
    Това са дизеловите бо клуци. Каква ряботна температура очаквате в допотопен дизелов двг 5000 градуса ли. Че тия барутници повече от 150 градуса не достигат
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    това е само за дизелияците които трябва да се спрат още от утре
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    С новите камери тол мол средни скорости ми се изгуби смисъла да си карам Олроуда 313кс - то дадеш леко газ и си на 150км/ч, а да прочистиш хубаво ДПФ ти трябва немски аутобан
  • #1
    Вин ( преди 4 месеца )
    Задължително за прочистване на dpf филтъра!!!
fallback
Последни