fallback

Шефът на Jaguar избяга преди „голямото завръщане“ на марката

След 35 години в компанията Ейдриън Мардел се оттегли в критичен момент

Ейдриън Мардел - човекът, който превърна Jaguar Land Rover в просто JLR и въведе стратегия за пускане на пазара на Range Rover, Defender и Discovery, се оттегля след 2 години начело на компанията, която не е обявила негов заместник.

Мардел се присъединява към JLR през 1990 и става главен финансов директор на компанията през 2018. Той застана начело на британския производител, след като предшественикът му Тиери Болоре подаде оставка през 2023. Именно под негово ръководство трябваше да се състои и очакваното с огромен интерес завръщане на Jaguar, който се превърна в производител само на електрически автомобили.

Легендарната марка представи ребрандирането си през миналата година, но кампанията се оказа пълен провал. Jaguar вече спря производството на всички свои модели, като се готви за пускането на нови електромобили с цена над 100 000 долара. Това обаче изглежда много рисковано, защото пазарът на EV засега отхвърля скъпите и луксозни коли.

Нещата в Land Rover се развиват далеч по-добре, благодарение на продължаващия успех и рентабилността на моделите Range Rover и Defender. Проблем за марката обаче може да бъдат митата, наложени от Доналд Тръмп, тъй като първите 100 000 британски автомобили, изнесени за САЩ, ще бъдат обложени с 10%. В същото време Defender и Discovery се сглобяват в Словакия, което означава 15-процентна тарифа.

Всичко това означава, че наследникът на Мардел ще трябва да се справя с много трудности и предизвикателства, повечето от които се отнасят не само за JLR, но и за други автомобилни производители.

fallback
  • #10
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Платформа на Форд се ползваше само в X-tyoe, но двигателите бяха на Мазда, а системата 4х4 беше от Фрийлендър. Преди 15-на години имах такъв и не беше никак лош за английска кола. Истинския Ягуар обаче винаги е бил XJ, но в сегмента на немските премиум лимузини, просто нямаше шанс. Ролс и Бентли ги правят немци и там нещата са топ, а при Ягуар индийците ги досъсипаха като ги купиха. Сега бяха финално довършени с електрошока на безумната електрификация.
  • #9
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    До 8 - може би си прав, че това доста им смъкна нивото, но те бяха собственост на Форд - нямаха избор
  • #8
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Тая марка е отдавна умрела. Колко години продаваха ребрандирано Мондео (мисля че беше Ф тайп) за почти два пъти по-високи цени. Кви ел коли за 100х долара, ако ще давам толко пари ще си взема Панамера Хибрид
  • #7
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    На мен Ягуарите ми харесваха. :-) F Type си беше хубава кола... и другите не бяха зле. Според мен, проблемът им е, че когато продажбите им намалеят, вместо да се опитат да направят автомобилите си конглокентни (по-качествени), те решават, че ще продават същите бройки, но ще правят колите да са в по-горен сегмент, за да печелят повече. Не знам как си го представят това - ако хората не са доволни от тях когато са били в по-долен сегмент, кой ше им ги купува в по-горен?!?
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    За какво завръщане блянуват. Дивте котки са кома от толкова години и е останало само едно име, което за съжаление никой вече не асоциира с колите, които някога са правили.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Очаквано. Практически Ягуар от около година не продава превозни средства. Почти няма и оптимисти, че марката ще се запази..
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сладур. Типичен уоук типаж - много защитава малцинствата, но кото дойде време за понасяне на отговорност - дим да го няма.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аytoкомедия, да ви го тура с тоя безумен capcha!
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Еха, легендарните английски Дифендърни Дискавъри се произвеждали в Словакия. Може би пък е за добро, имайки предвид качеството на старите сглобки
  • #1
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Ама какво стана с електрическата революция?
fallback
Последни