IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Рядък хот-хеч се продава на цената на ново Ferrari 296 GTB

Peugeot 205 Turbo 16 излиза в тираж от 200 бройки, тази има едва 3216 км пробег

Renault 5 Turbo може да е най-легендарният хот-хеч от 80-те години на миналия век, но точно тогава Peugeot пусна специална версия на 205, за да може да се състезава в група В на световния рали-шампионат (WRC). Произведени само само 200 шосейни бройки от модела и те са сред най-търсените от колекционерите. А една от тях с малък пробег се продава на търг, като цената може да достигне 350 000 долара.


Peugeot 205 Turbo 16


Усилията на Peugeot се отплащат напълно, като 205 T16 печели две световни титли – през 1985 и 1986. Това прави версията за шосе още по-популярна, като всички екземпляри от нея са в един и същи цвят и се предлагат само с ляв волан - избор, който опростява и рационализира ограничения производствен цикъл.

Точно зад купето се намира оригиналният 1,8-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, който доставя 197 к.с. и 255 Нм когато тази кола е била нова. Това може да не звучи много по днешните стандарти за хот-хеч, но мощността се изпращаш към четирите колела чрез петстепенна ръчна скоростна кутия. И което е по-важно – този истински снаряд тежи по-малко от 1000 кг.


Peugeot 205 Turbo 16


Конкретният екземпляр ще бъде продаден на търг от Bonhams, откъдето съобщават, че настоящият собственик е купил колата през 2022 и оттогава е инвестирал сериозно в нея. Последните подобрения включват нова система за окачване, радиатор, съединител, алтернатор и подменена система на охлаждаща течност. Твърди се, че продавачът е похарчил общо 200 000 долара за възстановяване и поддръжка на автомобила.

Въпреки цялата свършена работа, колата е изминала само 3216 км, което без съмнение я прави един от съществуващите 205 Turbo 16 с най-нисък пробег. Експертите на Bonhams очакват, че колата може да бъде продадена за сума, достатъчно за покупката на чисто ново Ferrari 296 GTB.


Още снимки на изложения за продажба хот-хеч - вижте в галерията:


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Любо ( преди 4 месеца )
    Много сериозна бегачка. Преди години съм виждал как такова се дърпаше с едно Порше. На третия светофар остана да виси Поршето.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 5,колата на снимката е 910 кг. с 200 к.с. и 220 км/ч. Спортаната ранна версия бе 320 к.с и 900 кг.,като при последващите мощността се качи на 470 к.с при EVO2 на същите килограми и ако не бяха спрели група Б бяха подготвили мощност над тази на С1 на Ауди Куатро. С този двигател взеха рекорда тогава на Пайкс Пийк мощността бе 700 к.с.
  • #8
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    до 4 кво да му аресваш- маслояд пушляк и сторшеняк,доволен ли си.новите коли от опита ми с тях са трошливи петилетки.Имам приятел който до преди 7-8 години караше 205 дизел и бе много доволен от него,но купето изгни и мотора го продаде на един с една лодка на морето.Колата му бе на близо 30 години.Колите правени едно време са такива,че да служат дълги години на хората,а новите са пълен леш на баснословни ценни.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Куру Пурку ( преди 4 месеца )
    Имал съм 2о5 1.6 GTI нищо впечатляващо
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    4-ти, ами да и жените бяха по истински. Сега незнаеш какво е точно ;-). Ами какво да му харесам на хибрида 2.1т тухла и се усеща, че дори и 200кц двигателя малко се задъхва. Приборния панел (таблото) дизайна на графиките е грозен та дрънка, навсякъде или плоски копчета или сензорни. Седи ужасно лигаво спрямо Г30. В тази кола, в интериора не е останала капка елегантност и стил, има повече кич и странни дизайнерски решения. Махнали са отварянето на само на люка на комбито ..
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    3-ти, база за сравнение имаш ли? Колите последните 3-4г се превърнаха във всичко друго но е и коли. Мултимедии, сензорни екрани, глупости на търкалета.. наблъскани с електорника, 80% от която е ненужна. Софтуера лигав та дрънка.. то на плейстейшън изглежда по добре. Това 205 е 900кг!! (да спорнто) то и стандартната версия е там някъде, А колкотежи 208 днес? 1.2т!
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    тук стана пенсионерски клуб едно време какви жени имаше разкажи какво не му хареса на беенвето
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Какво само повтаряте като папагали, че едно време инженерите са правили колите?! Чули и недоразбрали нещо. Колите се проектират според наличните технологии към момента, разходите и прогнозната цена. Автомобилите от 2025 г. са в друго измерение при цялото ми уважение към инженерите отпреди 40-50 години. Тогава са правили най-доброто възможно, но сега най-доброто е съвсем друго. След още 50 г. пак ще има философи, които ще твърдят, че колите от 2025 са много по-добри. Пежото е супер.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    1-ви, като я гледам тази кола и донякъде с умилене се сещам за времената, котио инжинерите правеха колите, WRC и Ф1 бяха състезния за мъже и ги гледах с кеф. Колите бяха коли. Сегашните модели са направо отвртителни. Точно върнах една БМВ 5 от тест и съм направо без думи. Това трудно бих нарекъл БМВ, още по малко кола. На фона на Г30/31 е подигравка.
  • #1
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това е едно от страшилищата на ралитата от 1984г,кето наред с Ланча Делта С4 и Ауди Куатро С1 летяха по отсечките на световния рали шампионат с ускорения като в ракета. Мощността на този модел във вариант ЕVO2 бе над 500к.с.,ускорението отнемаше 2,4 сек.