fallback

Парламентът прие промените в Закона за движение по пътищата

Скоростта на магистралите остава 140 км/ч, технически преглед – само след плащане на всички глоби

Парламентът гласува на второ четене промените в Закона за движение по пътищата. Миналата седмица депутатите не успяха да приемат всички поправки поради липса на кворум, но сега след продължили повече от 11 часа обсъждания вчера, промените най-после са факт.

Те предвиждат толкамерите да засичат средна скорост на около 50 участъка по магистралите и скоростните пътища, които ще бъдат определени впоследствие. Камерите на общините ще бъдат директно свързани със системата на МВР, а небрандирани патрулни автомобили с униформени служители ще излизат на пътя, като не само ще засичат превишена скорост, но и ще имат право да глобяват.

В същото време ограничението от 140 км/ч за движение по магистралите остава. Шофиране в извънградски условия с над 40 км/ч над разрешеното обаче води до глоба от 600 лева и отнемане на свидетелството за управление на МПС за 2 месеца. 

Има промени и при изискванията за преминаване на технически преглед на автомобила. Той няма да бъде възможен, ако преди не са платени всички глоби по електронни фишове.

Парламентът също така одобри въвеждането на еднодневни винетки за леки автомобили до 3,5 тона, които ползват републиканската пътна мрежа. Те влизат в в сила в 6-месечен срок от обнародването на промените в "Държавен вестник“.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Трябва да се взима книжката доживот на тези с по-някоко груби нарушения в рамките на година.
  • #6
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    Колега, ако ти разрешат да караш нормално и махнат безумните ограничения... те от кво ще се хранят? Десетки милиони, които потъват без никой да разбира къде.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ако инфраструктурата беше както трябва нека. Но първо пътищата да ги разширят (3-4 ленти където е възможно) да може слободно да се изпреварва, па и некоя магистралка до Варна, по морето и до границите и второ на такива пътища вече ще може да се вози с по 100 (140 на магистралите) без да е опасно. Знаците са адекватни за жигулките, но за колите от 2000г насам не са. На повечето места (извън града) може да се кара спокойно с по 20-30 км отгоре, защо да не се ъпдейтнат тези структури
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Що за *** бюрокрация? Откъде ГТП ще знаят има ли глоби или не и защо трябва да е обвързано? Защото "държавата" е неспособна да си събира глобите? А глупостите със средна скорост - просто не подлежи на коментар.
  • #3
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    # 1 Чичка, ако не можеш да караш - слез от колата! На магистралите катастрофите до една са при отнето предимство. Има си места на които и 180-200 не са проблем ЗА ПРАВИЛНАТА КОЛА! Но разбира се твое право е да кодкудякаш в тон с мисирките от телевизора как като ти гепи КАТ 100 кинта от от джоба и си щял да мреш по-малко... той телевизора е за тва!
  • #2
    Тинтири_минитири ( преди 4 месеца )
    Кинтички да се смъкват! А че пътищата, не шофьорите са убийци - демек политиците, карай! Важно е комисион да пада и гушката да е пълна!
  • #1
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Честито на всички състезатели самоубийци. Нашите изключително качествени, 2 лентови магистрали не са безопасни за 120кмвч, ама кой ли го интересува човешкия живот!!! Важното е тръпка да има. Честито
fallback
Последни