Hyundai обяви, че от моделната 2026 година Santa Fe ще се откаже от осемстепенната роботизирана трансмисия с двоен съединител в полза на класическа автоматична скоростна кутия с преобразувател на въртящия момент. Тази промяна ще засегне бензиновите версии с 2,5-литров турбо двигател, които бяха оборудвани с "роботизирана" трансмисия.

Скоростната кутия с 8 предавки се оказа ненадеждна, като при сервизната акция през 2024 повече от 12 000 собственици на Santa Fe трябваше да сменят напълно агрегата. Дори от Hyundai признаха, че класическият "автоматик" е не само по-надежден, но и по-удобен при ежедневна употреба.
Интересното е, че Hyundai не планира да смени същия "робот" с класически автомат в Kia Sorento, моделна година 2026, въпреки че този SUV също има проблеми с роботизираната скоростна кутия.

В същото време хибридният Santa Fe, който използва 6-степенна "автоматична", ще остане непроменен в техническата част – промените след обновяването ще бъдат само в конфигурацията и интериорните опции.


0