fallback

Panasonic откри най-големия завод за батерии

Японците се ориентират към затворената за китайски конкуренти Америка

Panasonic официално откри най-голямата фабрика за клетки за автомобилни батерии в света. Разположена в Де Сото, край Канзас Сити, тя е с обща площ 437,000 квадратни метра - колкото 225 футболни игрища. Именно площта е претенцията на Panasonic за световен рекорд, защото производственият капацитет е 6 милиона цилиндрични клетки дневно - по-малко от някои заводи в Китай.                       Фабриката в Канзас е втората за японците на американска земя след тази в Невада, която е част от Гигафабриката на Tesla. Новото предприятие ще произвежда еволюция на познатите цилиндрични клетки 2170, с около 5% повече енергийна плътност. 

Големият въпрос е дали огромната инвестиция на Panasonic ще се изплати. Тя бе планирана в мандата на Байдън, когато се очакваха все по-агресивни федерални стимули в подкрепа на електромобилите. При Тръмп нещата са наопаки.                    От друга страна, ескалацията в търговските спорове САЩ-Китай напоследък на практика затваря американския пазар за китайците, които са лидери в този сегмент. В Северна Америка основните конкуренти на Panasonic са корейските LG Energy и SK On. LG строи огромен завод в Аризона, който трябва да започне производство още преди края на тази година. SK On очаква до края на годината да има 180 гигаватчаса производствен капацитет в САЩ. Този на Panasonic с новата фабрика в Де Сото ще е около 73 гигаватчаса. 

Китайският гигант CATL обяви миналата година, че е склонен да построи завод в САЩ, за да избегне търговските бариери, но в началото на тази година Пентагонът включи компанията в списъка на китайските "военни производители", за които важат допълнителни ограничения.                        В не толкова далечното минало, Panasonic бе най-големият световен производител на батерии за автомобили, най-вече благодарение на договора си за доставки към Tesla. В последните години обаче компанията неудържимо губи пазарния си дял. През миналото десетилетие той надхвърляше 30%, миналата година падна до 5.8%, а в началото на юни 2025 вече е бил едва 2.9%.         

         

fallback
  • #8
    . ( преди 4 месеца )
    Panasonic очевидно слушат Акио Тойода и не искат да инвестират в нови видове батерии, който се произвеждат от достъпни материали, струват по-евтино, не се палят като японските батерии и като бонус могат да зареждат 520 км за пет минути. Panasonic са решили да произвеждат изпитана технология от преди 10 години по стар японски обичай.
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    АхАх Боли ме аннусччето от снощното йебайне, мЕнтири, Турбодуухача и Гнуст сами си произвеждат аанналлните играчки, но ги ползват един на друг всекидневно. Захранват ги само с батерии Панасоник, но задължително от онези, предназначени за тойотка! Макар че напоследък се говори, че ги захранвали с ибриден двугател от королка за по-разтърсващо удоволствие.
  • #6
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    Панасоник още 2017 разбраха че Тесла е балон и отказаха да се набутват с инвестиции в разширяване на производството за тях.
  • #5
    Хаха ( преди 4 месеца )
    Батериите на Тесла се отказаха производство на Панасоник.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    21700 е наименованието, не 2170
  • #3
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    ,Големият въпрос е дали огромната инвестиция на Panasonic ще се изплати. Тя бе планирана в мандата на Байдън, когато се очакваха все по-агресивни федерални стимули в подкрепа на електромобилите. При Тръмп нещата са наопаки".Това казва всичко. А и клетките 2170 ги има от почти 10 години, защото ползвам такива в къщи за инструменти на Макита и Бош.
  • #2
    Гост ( преди 4 месеца )
    Завода на Панасоник е част от ГигаНевада,Тесла батерии не произвежда само лепи етикети.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И за какво са им? А сурови и от къде, като Тръмп се "ежии" с мита към цял свят?
fallback
Последни