IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla най-накрая представи "нов" електромобил

Model Y с удължено междуосие излиза на пазара в Китай

Tesla започна да продава обновения Model Y по целия свят по-рано тази година. Сега най-продаваният автомобил на марката изглежда получава още едно голямо подобрение, тъй като нараства по размер, за да засили позициите си на един от най-важните пазари.


Tesla Model Y L


Американският производител готви старт на продажбите на Tesla Model Y L, който представлява удължена версия на стандартния модел. Снимки на електрическия кросоувър се появиха в документите до Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай. Според информациите той ще се предлага с шест места, в сравнение със стандартните пет на Model Y.

На пръв поглед силуетът на Model Y L изглежда много подобен на този на Model X (сравнение между двата модела на долната снимка), като С-колоната и наклонената линия на покрива отзад са почти идентични. Но цялостният дизайн безпогрешно прилича на най-новото освежаване.


Tesla Model Y L


Model Y L е дълъг 4976 мм, което го прави с около 179 мм по-голям от обикновения Model Y. Неговата ширина от 1920 мм е идентична с петместната версия, но височината от 1668 мм го прави с около 40 мм по-висок. Междуосието от 3040 мм е с 50 мм по-голяма от тази на стандартния кросоувър.

Собственото тегло ще бъде 2008 кг и ще включва литиево-йонни батерии от корейския производител на батерии LG Energy Solution. Всичко това трябва да се превърне в повече място вътре - шестместният SUV сегмент е изключително популярен в Китай.


Tesla Model Y L


Tesla Model Y L ще разчита на двойни електрически мотори, единият разположен на предната ос с мощност 142 кВт, а вторият отзад със 198 кВт. Това означава комбинирана максимална мощност от 340 кВт (456 конски сили) - така че той е по-мощен от обикновения Long Range AWD и всъщност е подобен на Model Y Performance преди фейслифта.

През тази година продажбите на Model Y в Китай спаднаха със 17,5%, като основната причина беше пускането на обновения вариант. Кросоувърът е изправен пред нарастваща конкуренция на местни електромобили, които не само са по-нови, но и по-високо технологични и дори имат по-свеж дизайн.


Tesla Model Y L


Затова и Tesla се опитва да се завърне с тази версия с по-дълго междуосие, която би трябвало да е по-добър вариант за купувачите, търсещи повече комфорт и място. Все още не е ясно дали удължената версия ще стигне до други пазари, въпреки че е много вероятно тя да се появи в САЩ, където има огромен интерес към по-големите SUV.


0 от 500
  • #58
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Антиелектриците си гонят опашките, а електрификацията си върви. Инсталират се милиони киловати фотоволтаици и десетки милиони киловат часа батерии годишно, а антиелектриците са с широко затворени очи и не ги виждат, твърдейки че е физически невъзможно да бъде постигнато нещо което вече е в реалността
  • #57
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До модераторите ( преди 4 месеца )
    Има сигнализирани мнения за неуместни коментари.
  • #56
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Фермера ( преди 4 месеца )
    Кръстих си кучето Тесльо.То е толкова остро като Тесльо електрика.Цял ден си гони опашката.
  • #55
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Кой мислиш че ще инсталира батерии след трансформаторите? Дали няма да е индустрията? Батерии те са бизнес, а не екология. Екологията е само бонус към бизнеса.
  • #54
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Кое ще изхвърли индустрия на бунището? Евтината възобновяема енергия, която си произвежда сама и никой не може да и извива ръцете, както стана с евтиния руски газ, който щеше да захранва и газовите турбини в мазетата на блоковете? Цената на газа могат да ти я сменят във всеки един момент без предупреждение, цената на тока, произвеждам от фотоволтаици и съхраняван в батерии се определя в момента на покупката на батериите и фотоволтаиците за 20-30 години напред
  • #53
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Папагал, това кажи на индустрията. И не е въпрос дали, а кога ще ви изхвърлят на бунището на историята.
  • #52
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Иде иде ( преди 4 месеца )
    Либерализацията на енергийния пазар няма как да бъде отложена. Както всичко за което говоря въобще не е въпрос дали, а кога ще се случи. Докато вие продължавате да ВЯРВАТЕ, в скъпия ток от фотоволтаици, цените на тока на борсата са нулеви и отрицателни всеки уикенд,, В НАШАТА РЕАЛНОСТ. Само въпрос на време е да ни сложат смарт електромерите и да плащаме по борсови цени. Тогава ще псувате съседите, че не искат да се включат в енергийната общност, да инсталирате батерия и PV на входа.
  • #51
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Аз чакам с нетърпение стотина мнения от електрошматката в защита на китайските измами със субсидии и манипулиране на данни за ръст на миксерите, ако пуснат тази статия тук https://carmarket.bg/elektromobili/skandal-za-desetki-milioni-dolari-s-ev-subsidii-raztyrsi-kitajskata-avtomobilna-industriia-10868
  • #50
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 4 месеца )
    Димов, тоя артист не остави здрав ***. Няма какво да му обясняваш нищо на тоя хахавец, защото той си живее в неговия си свят и няма акъла да проумее, че хората живеят по друг начин в реалния свят и никой не му пука за *** му виждания за всекидневно висене и кавги за паркоместа и зарядни. А тъпотията за батерия до трафопоста е поредния му бисер.
  • #49
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 4 месеца )
    Това в коя реклама го чете? Никога не си зареждал електромобил,това време за зареждане и брой цикли на батериите са за плоски дънни риби като тебе.Преди 10 години може някой да ти се върже на приказките.Но не и днес,питай някой твой познат с електричка.Затова още носиш нафта с лейката от мазето с крадена нафта от камионите.