Първият изцяло електрически Range Rover е почти готов за своя дебют, като прототип на луксозния SUV дебютира пред публика на Фестивала на скоростта в Гудууд. Това е вторият електрически автомобил на JLR след Jaguar I-Pace, като от компанията са категорични, че и след преминаването на ток моделът запазва всички характеристики на дизайна, комфорта и възможностите на легендарния всъдеход.

В случая целта на електрическия силов агрегат е да подобри способности за луксозния SUV, като за целта още по време разработката сегашното поколение на Range Rover е проектирано да побере вариант на батерията, без да се жертва пространството, удобството или товароносимостта. Платформата се споделя с леки хибридни, plug-in хибридни и дизелови версии.
Новият Range Rover Electric ще има два електромотора с постоянен магнит – по един на всяка ос, управляван от инвертор със силиконов карбид. Заявената мощност е 550 к.с. и 850 Нм въртящ момент. Батерията, собствена разработка на Land Rover, се състои от 344 NMC призматични клетки и ще има използваема мощност до 118 kWh, но пробегът все още не се съобщава.

Задвижването на четирите колела ще се управлява от патентована система за управление на въртящия момент, наречена ITM (Intelligent Traction Management), способна да контролира въртящия момент значително по-бързо от всяка термична система - 50 милисекунди срещу 500. В зависимост от условията на пътя ITM бързо и безпроблемно преминаване от задвижване на две колела към 4х4.
Системата компенсира типичното за електромобилите поведение при ускорение, като луксозният SUV е оборудван с двойно въздушно окачване и настройки получени от SV моделите (най-спортните) на марката, със специфични калибрирания за намаляване на движенията на каросерията и увеличаване на комфорта.

Британският производител посочва, че офроуд предимствата на електрически автомобил (като незабавен въртящ момент) се използват за подобряване на точността в по-бавните и по-сложни за преминаване технически преходи. Това става благодарение на наличието на адаптивна система за шофиране "един педал", която променя реакцията въз основа на избрания режим на движение.
Новите технологии включват и термопомпа, също собствена разработка, с над 300 режима на работа, способни да възстановяват топлината дори при -15 градуса и да намалят консумацията на енергия от отопление с до 40%.

От стилистична гледна точка електрическият Range Rover ще бъде практически неразличим от останалата част от гамата – както отвън, така и отвътре. Това явно е много успешен ход, тъй като до момента над 62 000 клиенти на марката са си поръчали нова версия. Нейните продажби обаче ще стартират, едва след като инженерите на компанията се уверят напълно, че най-тихият и рафиниран всъдеход е напълно готов.


0