fallback

Ferrari отказа да поправи ново 812 GTS, анулирайки гаранцията му

След 2 години ходене по мъките на собственика му писна и даде ултиматум на компанията (ВИДЕО)

Британец си купи чисто ново Ferrari 812 GTS през 2023, като плати над 400 000 британски лири. Суперколата обаче се развали само 3 дни след доставката, а италианският производител отказа да я поправи и анулира гаранция. Това даде старт на премеждия и изпитания, продължили 2 години, както и на огромни разходи.

Нико Леонард получава колата си на 15 юни 2023, като само 3 дни по-късно таблото светва като коледно табло. През юли 2025 северноирландецът още се бори с проблемите и не може да кара автомобила, като се заканва, че е го качи на ремарке и ще го паркира пред централата в Маранело, за да го видят всички.

Ходенето по мъките за собственика започва, след като Нико тръгва на пътешествие с колата. Това става след отстраняване на първоначалния проблем. Преди да потегли на път, ирландецът я оборудва с аспух Novitec, който дава още по-впечатляващ звук на и без това много мощния 6,5-литров V12 двигател, развиващ 800 к.с. и 713 Нм. Благодарение на него колата ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и развива 342 км/ч.

Малко след това всички предупредителни светлини на таблото се активират, а Ferrari анулира гаранцията заради след продажбената инсталация на системата за изпускателни газове. Нико се оказва блокиран в Монако (хубаво място, на което да се окажеш блокиран!) без възможност да поправи 812 GTS безплатно и без помощ за връщане на колата обратно в Северна Ирландия. Той трябва да плати за ремонт или да плати за връщане вкъщи, след което да я ремонтира. И двата варианта са много скъпи.

Мъжът обаче е решен да докаже на Ferrari, че аспухът е виновен за всички проблеми. Те се появяват за първи път още преди монтирането на този детайли. И след поставянето му както Novitec, така и Ferrari са проверили колата, като не да били открити проблеми. От Ferrari са уверили собственика, че колата е безопасна за шофиране, но тя се поврежда отново почти веднага след ремонта.

Един от най-добрите механици на компания лично пътува от Маранело до Белфаст, за да провери какво не е наред с това 812 GTS. Само 24 часа по-късно от централата на италианската компания се свързват с Леонард, като му казват, че колата е поправена и че може да отиде и да я вземе от дилъра.

Оказва се, че проблемът е е в спирачния модул, който представлява ECU на спирачната система. Той се появява неизменно през следващите 500 дни и е потвърден от 6 различни дилърства на марката на два различни континента, които Нико посещава. За този период той е платил над 72 000 британски лири за ремонти, които се оказват безполезни.

След цялото загубено време и пари, Нико решава да върне колата на дилъра, тъй като законите във Великобритания позволяват подобно нещо, ако бъде открита неизправност в автомобила през първите 30 дни на собственост. Ferrari обаче отказва за му върне парите, а освен това му изпраща сметка за 30 000 лири за ремонта, при който механик на компанията лети до Белфаст.

Автомобилният производител и местният дилър твърдят, че комплектът за след продажбено обслужване, който не е монтиран от официален сервиз на Ferrari, е причинил неизправностите и го съобщават на собственика с официално писмо. В крайна сметка е постигнато споразумение – ауспухът на Novitec е премахнат и колата е върната към фабричните спецификации. Нещо повече – Ferrari възстановява гаранцията, а дилърът плаща сметката от 30 000 лири, искани от производителя.

Това би трябвало да е щастлив край на историята, но само няколко дни по-късно историята се повтаря. Таблото с предупредителните сигнали светва, като се активират всички възможни сигнали. И Нико отново се озовава в сервиза на дилъра, като с пълно основание е бесен и настоява или да му бъдат върнати парите, или да му бъде дадена нова кола. Той дава 7-дневен срок и сега чака решението на компанията.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Дал е половин милион евро за да си купи италианска барака.И тя не работи.Преди години си купих италианска пералня. След 1 седмица всичките и сигнални лампички светнаха и можеше да върти на една програма.Ползвах я около година и я изхвърлих. Просто няма смисъл. Трябваше да пробва с нещо по-евтино за да се убеди в универсалната истина- От Италия може да си купиш дрехи,вино и зехтин. Друго недей.
  • #15
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не разбрах, Нико е искал да направи колата по-шумна или по-безшумна? Или може би се притеснява от глобата за "шумна кола" и затова започва да прави модификации...
  • #14
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Пожелавам на Нико да му върнат парите. С получената сума да си купи Lamborghini да кара 1 седмица оригиналната кола, след което пак да смени части от изпускателната система и да видим какво ще стане. А ако толкова иска спортна кола, тогава да си купи такава, но която не е италианска.
  • #13
    Дизела ( преди 4 месеца )
    Бах тамън да си купя две и кръц
  • #12
    до #11 ( преди 4 месеца )
    Ти някакъв подобрен модел *** ли си? В смисъл по-*** от обикновените ***? Ясно е написано в материала, че проблемите с *** наречен Ферари, са едни и същи преди смяната на ауспуха, по време на употребата на новия ауспух, и след връщане на стария ауспух. Т.е. ауспуха НИЩО НЕ ПРОМЕНЯ И НЕ ВЛИЯЕ.
  • #11
    бъчваря ( преди 4 месеца )
    Е прави са си хората. Аз катомвземах първата Фиеста, без да го питам човека ми вика, газова не може да сложиш, щото отпада гаранцията. Добре, аз ако исках газова, нямаше да си взема малолитражка, а нещо голямо като Порше, хаха. Няма как някой да ти даде гаранция, ако промениш нещо по колата и тямсе повреди. Ами да си търси гаранция от тоя, дето му е продал ауспуха, не е ли така?
  • #10
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Нико е бил свикнал да си сменя каквото му падне на 20-годишното БМВ, ама с ферарито - гредъ.
  • #9
    Хумор от мошетата! ( преди 4 месеца )
    Махнал оригинален ауспух, светнали лампите?!Благодаря че ми отвлякохте вниманието от милионите катастрофални проблеми в територията България
  • #8
    Ибн ебн Ал Камил ( преди 4 месеца )
    До номер 4....Дадох ти плюсче,ама как не разбра нищо.............БАТЕ НИКО НИЩО ЛИ Е...... ХА-ХА-ХА........И ,ЧЕ Е НАЙ ДОБРЕ ДА ЗАКЪСАШ В МОНАКО И ДА ДОЛЕТИ БАЙ ХАСАН ОТ МАРИНЕЛО ДО ИРЛАНДИЯ ,ЗА ДА ТИ КАЖЕ ,ЧЕ КОЛАТА Е ТОП
  • #7
    Джипко Бибитков ( преди 4 месеца )
    Що за превод е това ??? Що за статия ? Ползвайте поне ИИ - пак няма да е много у ред, ама що-годе ще се чете !
fallback
Последни