fallback

13-те автомобила, които доубиха руската автоиндустрия

От ЗИЛ-4102 до Lada GTi: последните отчаяни опити за собствени модели днес са забравени от всички

Автомобилната индустрия на СССР рядко се е отличавала с оригиналност: нейните модели често бяха на базата на откраднати западни технологии, на цели германски производствени линии, демонтирани след войната и пренесени на изток, и на един лиценз на Fiat, уреден с помощта на италианската комунистическа партия. Но все пак по съветско време тамошните производители си имаха собствени модели и собствена развойна дейност. Днешната руска индустрия се свежда до иззетите от Renault технологии (като Лада Веста и Ларгус), до сглобка на китайски копия (днешният Москвич) и до продължаващото производство на съветски антики като класическата Лада Нива или УАЗ Буханка - модели, отдавна прехвърлили половинвековна възраст. Как се стигна до тази ситуация? През 90-те години съветските гиганти бяха методично разграбвани и в същото време изправени пред далеч по-модерната вносна конкуренция. Техните отчаяни опити да се справят в тази ситуация родиха някои куриозни серийни модели и прототипи, нито един от които обаче не постигна успех. Ето тези последни 13 пирона в ковчега на съветската автоиндустрия.          Забравените руски автомобили (ГАЛЕРИЯ):

         

fallback
  • #3
    112 ( преди 5 месеца )
    За *** на зелка не става тяхната индустрия.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    e явно и той не е имал :)
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    От всичките само УАЗ-3165 има потенциал.
fallback
Последни