За да стане един автомобил колекционерска класика, той трябва да отговаря на три условия: да е вълнуващ, да има интересна история и да е относително рядък. Колкото и да им се иска на разни оптимисти, предлагащи ВАЗ 2105 за по 15,000 евро, автомобилите от Толиати не отговарят на нито едно от тези условия.

Но има и една "Лада", която тормози съня на колекционерите в Западна Европа, и за която спокойно може да се вземе петцифрена сума в евро. Това е най-необикновеният и най-редкият автомобил, произвеждан от заводите на ВАЗ. И всъщност не е точно "Лада". Нека ви разкажем неговата история.
Историята на Bohse Eurostar (ГАЛЕРИЯ):
Задвижването си е останало без каквито и да било промени: 1.2-литров четирицилиндров мотор от Лада с мощност 44 киловата (60 к. с.) и 89 Нм максимален въртящ момент. Разликата между него и познатите ни в България агрегати е, че тези за износ към Западна Европа се правеха с допълнителен контрол на качеството. Скоростната кутия е ръчна, с 4 степени.


0