Идеята за преоткриване на колелото вероятно е минала през ума на много изобретатели, но същото се отнася и за създаване на нови конфигурации на двигателя. За повече от век история на автомобила видяхме много емблематични двигатели, някои от които донесоха не само много награди, но и почти същия брой проблеми на създателите си.
Има и такива, които си останаха само концепции и така и не стигнаха до производство. Някои от тях са наистина странни, дори направо скандални, като се се отличават със странни конфигурации и характеристики. Двигателите в този списък са подредени по азбучен ред по името на производителя.
Най-скандалните двигатели, които почти стигнаха до пътя (ГАЛЕРИЯ):
Конвенционалният двигател с вътрешно горене използва кръгли бутала, които се различават по размер и дизайн, но всички двигатели, с изключение на странностите като турбинните двигатели на Chrysler, разполагат с кръгли бутала. Въпреки това, Honda променя дизайна на двигателя през 70-те години на миналия век за своята серия мотоциклети V-Four. Двигателят, който японският автомобилен производител произвежда, е четиритактов, четирицилиндров двигател, който разполага с буталата с овална форма, придружени от два свързващи пръта, а не единичен свързващ прът, използван в конвенционален двигател.

