Идеята за преоткриване на колелото вероятно е минала през ума на много изобретатели, но същото се отнася и за създаване на нови конфигурации на двигателя. За повече от век история на автомобила видяхме много емблематични двигатели, някои от които донесоха не само много награди, но и почти същия брой проблеми на създателите си.
Има и такива, които си останаха само концепции и така и не стигнаха до производство. Някои от тях са наистина странни, дори направо скандални, като се се отличават със странни конфигурации и характеристики. Двигателите в този списък са подредени по азбучен ред по името на производителя.
Най-скандалните двигатели, които почти стигнаха до пътя (ГАЛЕРИЯ):
Корпусът на мотора е направен от алуминий, както и роторите му, които при другите двигатели от този вид са чугунени. Първият автомобил, който използва двигателя M 950, е представен през 1969, включващ 3,6-литров трироторен двигател, обозначен като "M 950 F". В C111 това е средно монтиран двигател, който ще бъде заменен от по-мощен мотор с четири ротора.

