fallback

Volkswagen стартира „Проект Нова“ - инвестира милиарди в нови ДВГ

След удара по Porsche германският концерн иска да предпази Bentley и Lamborghini

Плановете на автомобилните производители се променят бързо и постоянно. Volkswagen очакваше досега да има 100% електрическа гама, но реалността е много различна. До такава степен, че в Германия вече разработват ново поколение високопроизводителни двигатели с вътрешно горене, съобщава Spiegel.

През 2020 всички изглеждаха много щастливи. Електрическият автомобил отвори вратата към нова ера след повече от век горивни двигатели. По това време, водени от оценки и политики, повечето производители обявиха голяма трансформация. Електрическият автомобил е реалност днес, но не както очакваше или си представяше. Все още има да се извърви дълъг път, преди да се превърне в единственото решение. Реалността удари силно и много компании, включително Volkswagen Group, трябва да променят курса си.

Германците вече мислят различно

Очакваше се, че Volkswagen (марката) ще бъде 100% електрическа компания до края на това десетилетие. През 2018 германският концерн определи 2026 за годината, в която ерата на двигателите с вътрешно горене ще приключи. И в тях не беше инвестирано нито едно време. По-малко от 6 месеца преди крайния срок инвеститорите от Volkswagen Group казват, че сме далеч от това да видим последния бензинов двигател. Всъщност, германците току-що са активирали „Проект Нова“ и ще инвестират милиарди за разработване на ново поколение бензинови двигатели.

Въпреки тенденцията към електромобилност, двигателите с вътрешно горене остават важен генератор на печалба, особено в луксозния сегмент, тъй като продажбите на електрически автомобили в този сегмент са по-ниски от първоначално очакваните.

Porsche получи силен удар

Porsche беше първата компания от VAG Group, която пое удара. Taycan се превърна от успех в абсолютен провал. Почти не се продават нови бройки, въпреки че след фейслифта седанът е по-добър от всякога. Porsche обаче трябва да се върне към горивния режим.

В същото време други две топ-марки от концерна - Bentley и Lamborghini, се опитват да избегнат същата съдба. Всъщност, италианците спряха разработването на първия си електрически автомобил в светлината на резултатите от продажбите. И ще го пуснат, когато има пазар за него.

Изправен пред суровите данни, Volkswagen работи върху нова технологична основа за големи седани, SUV-ове и спортни автомобили с двигатели с вътрешно горене, както и за plug-in хибриди, под кодовото име „Project Nova“. Новата архитектура обаче ще струва страшно много пари.

Volkswagen проучва как да направи новите си двигатели по-ефективни

При новата платформа множеството управляващи системи на автомобила ще бъдат заменени от няколко мощни компютъра. Това би трябвало да повиши ефективността на функции като асистенция на водача и електрически прозорци, намалявайки разходите и теглото на автомобила. За целта Volkswagen предвижда да изгради технологични съюзи с Rivian за своите електрически автомобили и с Applied Intuition за разработването на системата.

Все още обаче няма нищо подписано, защото всичко това ще струва 4 млрд евро за екип от 1200 работници. А това е твърде много според Volkswagen, където обмислят алтернативен план. Той предвижда да се удължи живота на настоящите системи и платформи, използвани от Porsche и Audi, въпреки че това би довело до основен технически ремонт. Едно обаче е сигурно - Volkswagen Group не може и няма да забрави за двигателите с вътрешно горене.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не направят ли хибриди ги отписвам, в САЩ продажбите им се сринаха.
  • #17
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Първо някой трябва да се жертва да те прочете с разбиране, бре Тротинетка. Отде толкоз мазохизъм в нас?
  • #16
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Няма ли някой саркастичен коментар, че провеоличавам или си измислям, защото в твоята реалност тези неща за които говоря не съществуват и никога не са съществували и само ги сънуваш когато не си завит?
  • #15
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Спомняш ли си колко автомобила се зареждаха със 120 kW през 2015? Само два автомобила в световен мащаб. И двата с марка Tesla. Днес вече китайските автомобили се зареждат с 1300 kW. Какво ли ще е след 10 години?
  • #14
    анонимен ( преди 5 месеца )
    С кое от написаното не си съгласен? Че някой ще предпочете скъп автомобил с ДВГ който след 2035 ще може да се кара само с синтетично гориво пред много по-евтин електромобил който се зарежда за 5 минути, който вече съществува още през 2025, А след 10 години това реално вероятно ще е бавното зареждане, защото преди 10 години най-бързото зареждане беше 120 kW и 40 минути, а днес никой не желае толкова бавно зареждане.
  • #13
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Просто се завивай вечер да не настиваш :)
  • #12
    Така е ( преди 5 месеца )
    Ще сложат ДВГ на изкуствено дишане, като удължат срока след 2035 година, но познай когато електромобилите с пет минути зареждане които са по-евтини от бензинов автомобил станат масови, а динамичните цени на тока станат факт и всеки може да зарежда почти безплатно, кой ще пожелае да си купи скъп, бавен и запалим автомобил с ДВГ, чието зареждане със синтетично гориво струва бъбрек, а друго няма?
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Точно обратното - дори в идиотизирана европа, която поставя всякакви пречки пред ДВГ прдпочитания избор си остава на двигателя с вътрешно горене. Плановете са електрификация се провалиха, натиска вече е за отхлабване на хватката срещу двг и той ще поостане
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Като гледам, дори в Европа чистият ДВГ ще има по-малък дял и от електромобилите. Засега дизеловите имат по-малък дял от електромобилите. Скоро и бензиновите ще имат по-малък дял от чистите електромобили, а до 3-4 години общият дял на всички чисти ДВГ ще е по-малък от тези на електромобилите. Тази тенденция не може да бъде променена, колкото и пари да хвърлят автомобилните производители за нови ДВГ. Евтините LFP батерии които се зареждат за 5 минути вече са тук !
  • #9
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Дядо е вечен.
fallback
Последни