IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тръмп поиска орязване на субсидиите за Мъск и Tesla

Президентът на САЩ не изключва депортиране на милиардера

Президентът на САЩ Доналд Тръмп предложи правителственият отдел за ефективност да преразгледа субсидиите за компаниите на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск с цел спестяване на пари от бюджета.


Мъск и Тръмп


Конфликтът между най-влиятелната личност в света и най-богатия човек отново набира скорост, след като Мъск поднови критиките си срещу мащабния законопроект за намаляване на данъците и разходите. Милиардерът отново обяви, че ще направи собствена партия, наречена „Америка“, с която да се бори срещу републиканците и демократите в САЩ.

Акциите на Tesla паднаха с повече от 6% преди отварянето на пазара, тъй като конфликтът между двамата е заплаха за бизнес империята на Мъск. Основна роля в нея играе новото роботакси, тествано от Tesla, като неговото бъдещо серийно производство трябва да бъде позволено от Министерството на транспорта. На свой ред, компанията SpaceX, която осъществява полети в Космоса, има федерални договори за 22 млрд долара.

„Илон може да получи повече субсидии от всяко човешко същество в историята, а без субсидии вероятно ще трябва да затвори магазина и да се върне у дома в Южна Африка", написа Тръмп в собствената си социална мрежа Truth Social, позовавайки се на Министерството на правителствената ефективност.

„Край на изстрелването на ракети, сателити или производство на електрически автомобили и нашата страна ще спести цяло състояние. Големи пари, които трябва да бъдат спестени“, добави президентът на САЩ, което предизвика и незабавен отговор от страна на Мъск: „Съкратете всичко“.

Словесният спор продължи и малко по-късно, когато Тръмп заяви, че депортирането на Мъск от САЩ е вариант, който „трябва да погледне“. Както е известно, шефът на Tesla е роден в Южна Африка и получава американско поданство през 2002.


 

0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    СпейсХ и Тесла са две различни компании. СпейсХ обаче не се търгува на борсата и затова явно доста хора си купуват акции на Тесла с илюзията, че това има нещо общо със СпейсХ. Днес публикуваха продажбите на Тесла за втория квалтал. Отново спад на годишна база. И отново акциите поскъпнаха с 5%. Защото явно Тесла е финансова пирамида, а не производител.
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Sdf ( преди 5 месеца )
    Баш за Старлинк не си проучил. Най бързо развиващия се сектор - и без конглокенция (все още ). Имат по 250.000 НОВИ абоната месечно. Страшно много са силни и тук в Германия , където инфраструктурата по селата е 100 г назад. Сега имат най евтиниите изстрелвания, Тръмп с какво ще изстрелва UCL - 20 млн по скъпо изстрелване. Когато пуснат Старшип ще се още по евтини . спейс Х изстрелва от тази седмица и на Амазон - по са евтини от дъщерната им фирма БлуОриджин
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До ха-ха ( преди 5 месеца )
    И каква е реалността? Аз ти разказах за моята в цифри, моля направи същото за твоята? Още малко цифри от нашата реалност - до края на годината тези батерии на CATL, които поддържат пет минутното зареждане от 5 до 70%, ще бъдат инсталирани в 67 различни модела на различни производители и догодина ще има достатъчно данни дали това са рекламни лозунги или реалност. Поне в Китай където дотогава ще бъдат инсталирани минимум 4000 мегаватови зарядни станции само от BYD
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 5 месеца )
    Тротинетке мажоретке,цитираш рекламни материали нямащи нищо общо с реалността.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Още по-накратко, Митичната Врачка с двата крака!
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Накратко - вече клиента ще има избор - по-лека батерия NMC, която е скъпа, запалимеа и се зарежда бавно, препоръчително до 80%. Или много по-евтина, но за сметка на това незапалима дори при пробиване с пирон или смаачкване LPP желязо фосфатна батерия, която може да се зарежда за 5 минути от 5 до 70%, като не е проблем редовно да я зареждаш до 100%, но с малко по-високо тегло. Ти коя от двете би избрал? NMC ще си останат за нишови приложения. Неслучайно Тесла минава на LFP за да оцелее.
  • #17
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това е същото като резервоар за бензин - колкото по-голям толкова повече километри може да минеш с едно зареждане, което заедно със спирането и плащането рядко е под пет минути на натоварени локации. И с един резервоар минаваш различен брой километри в зависимост от скоростта, но там с ниска скорост плащаш и повече и минаваш по малко. А повечето шофьори карат с ниска скорост през по-голямата част от годината.
  • #16
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Със 140 км пробегът ще е по-скоро 300 км заредени за тези 5 минути. Ако продължим с цифрите, времето за зареждане от 5 до 70% винаги ще е 5 минути, ако станцията има достатъчно мощност, независимо от капацитета на батерията. Колко ще изминеш със зареденото вече зависи от капацитета на батерията и стилът на шофиране.
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 14, 15 и 16 ( преди 5 месеца )
    Разбира се, че това е най-добрия сценарий. Ти какво очакваш за реклама? Прав си, че е добре да говорим с числа, защото числата никога не лъжат. Истината е, че батерията за която говорят е 108kWh, а такава батерия Не може да се сложи на малък автомобил. Никой всъщност не е твърдял обратното. За 5 минути е заредена от 5 до 70%, което са 70kWh с които могат да се изминат 500 км само с ниска скорост.
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Засили се със 140 или сложи лошо време и дори седан ще се озори да надхвърли 200км. А за СУВ да не говорим.