IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо понякога стоповете светват, когато не спираме?

Това зависи от силата на забавяне на автомобила и е наложено от производителите и регулаторите

В някои ситуации стоп светлините на автомобила може да светнат дори преди да докоснете педала на спирачката. Тази конфигурация се изисква от производителите на автомобили и е наложена от европейските органи и хомологационни тестове, за да се избегнат потенциално сериозни инциденти.


Стопове


Сигурно сте забелязали, че през последните 15 години спирането с двигателя на автомобила е станало все по-слабо. И това може бързо да стане изморително в райони със стръмни наклони, където се налага да се прибягва до по-интензивно използване на механичните спирачки. Намаляването на спирането с двигателя на колите с ДВГ през последните години се обяснява отчасти с намаляване степента на сгъстяване - само при дизелите, тъй като бензиновите като цяло показват увеличение на компресията през последните 15 години - и общия спад в броя на цилиндрите и обема на двигателя. Към това може да се добави и постоянно нарастващото тегло на автомобилите, което свръхкомпенсира спирането с двигател при спускания.

С появата на електрифицираните автомобили, независимо дали са 100% електрически или хибридни, "двигателната спирачка" се завръща. Всъщност е доста лесно електромоторът да се превключи от "мотор" към "генератор на ток" за батерията и обратно. Той позволява рекуперацията на енергия по време на спиране и презареждането на батерията на хибрида или електромобила. Това спиране с двигател, понякога много мощно, е почти като механична спирачка в определени фази. И за да се избегне неприятности от движещия се зад вас автомобил, производителите са програмирали компютъра така, че стоп светлините да светват, дори ако не докосвате педала на спирачката, което е от съществено значение.


Стопове


Стоповете обаче не се включват систематично. Всъщност, това зависи от силата на забавяне на автомобила - ако тя надхвърли определен праг, считан за реално "спиране" от европейските органи, стоп светлините се активират. В този случай има една специфична стойност - 0,13G. Едва от това ниво на забавяне шофьорите и другите участници в движението, които се движат отзад, ще осъзнаят, че превозното ви средство забавя, без да спирате.

Що се отнася до спирачната сила, при хибридните автомобили, по-специално, електромоторът е този, който работи най-често, много преди хидравлично-механичното спиране. При Volkswagen, например, той е достатъчен, за да постигне сили на забавяне от около 0,25G. При по-интензивно спиране, хидравличната система с апаратите, дисковете и накладките поема контрола, разбира се.

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    7-ми, аз съсщо мислех даам пример с Ф1, където имаше идеи, когато пилота пусне газта отзад да мига "стоп-а", но тогава много скочиха, защото така ще се издаде сила на каране, кога спира за завои и т.н. Модерната интерпретациа с празната батерия, също не го намирам за удачно, но .. Така или иначе тук става дума за друго, както съм (о)пистал по долу.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Сещам се в книгата "Автомобила днес и утре" издание 1979г,ако несе лъжа, на Е Димитров имаше на една от страниците за лентата между задните комбинирани светлини на Порше,която е светеща но прогресивно при натискане на спирачките като постепенно се запълва тази лента от двете страни към средата от интензивността на натиск на лоста на пода задействащ се с крак спирачката/с две думи ***/ Та предполагам нещо такова се получава но пак е задействан уреда за спиране.
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 3,те и сега на доста коли които нямат автоматично включване на дневните светлини при активиране на късите такива им светят и габаритите отзад но това няма нищо общо със стоп светлините които били примигвали. В болидите на Ф1 задните лед индикатори светят,но това показва когато батерията им е изчерпана и няма заряд в нея,но тук мисля,че е нещо тотално объркано и е станло като,.... един гаща плява да идеш нащо магари....
  • #6
    0 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 4 цър вул съдран тук е тема за коли не за политика,а ти ако са те евали руснаци ще ти се наложи да го преглътнеш и да продължиш напред,като по-малко плямпаш и повече мислиш с двата си първични невронни ганглия,ако можеш въобще да ги накараш да работят. И *** е в запад нала джен дер уропа,а в Русия е в пъти по-добре и по-чисто и далеч по-спокойно.
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    .. няма общо с регулаци, нито с моторно спиране или връшане на газта. Автомедия, кога ще се ограмотите малко на авотомобилна тема? Пълни лаици сте, дъщеря ми, която е кандиат шофьор знае и разбира повече от вас на автомобилна тема.
  • #4
    10 rate up comment 5 rate down comment
    до 2 ( преди 5 месеца )
    Споко ве, в Pacия отдавна вече нищо не свети. Предлагам ти да се заселиш там!
  • #3
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Честно казнао имам леки подзрения за качестовото на превода и съчетано с некомпентността на списвачите е напълно възможно да е объркано всичко. В последните години някой модели въведоха освен предни дневни светлини, да светят и задните (конфигурира се, Пежо, БМВ) и навярно това води до объркване (затова гледате 3-я стоп). Следващ момент - спиране с двигател - това го могат малцина (предимно старате школа). А каращите автомат, дори не знаят че има и как да го направят.
  • #2
    5 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Те па такава простотия за първи път чета. Ам нали като светнат стоповете показват на останалите,че намаляваш скоростта съзнателно бе цър вули евро джейски. Следващия и той ша натисне и ша стане една евро джендърска работа ,мале кой ми са ицтакова в гащите. Това от западналите само простотии и безсмислици.
  • #1
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Модерните нопви вагени и Тесли и подобни си светят вече и без да спира автомобила, пълна пародия са ви регулациите.