IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-успешният достъпен SUV преминава на ток

Електрическата Dacia Duster ще запази офроуд способностите на оригиналния модел

Dacia започва подготовка за пълна електрификация на своя най-разпознаваем модел. Duster - най-известният евтин SUV 4x4 в света, ще щурмува нарастващия пазар на електрически превозни средства. Неговата версия, задвижвана само на ток, ще остане вярна на офроуд същността, която превърна модела в истинска легенда.


Dacia Duster


Електрификацията на Duster всъщност стартира още с третото поколение на офроудъра. На пазара се предлагат негови версии с с 48-волтова мека хибридна технология (MHEV) и самозареждаща се хибридна технология (HEV). А скоро към тях ще се присъедини и изцяло електрически вариант.

Ходът на румънския производител е напълно очакван с оглед на забраната на продажбата на новите автомобили с ДВГ, която влиза в сила през 2035. В Dacia смятат да се възползват максимално от промяната, като разчитат именно на най-успешния си модел. Това беше потвърдено и от главния изпълнителен директор на марката Денис Льо Вот, цитиран от Autocar.


Dacia Duster


Електрическият Duster ще използва технология, добре позната в рамките на Renault Group. И ако термичният вариант е изграден на платформата CMF-B, бъдещият електрически модел ще премине на CMF-B EV. Тази архитектура е специално проектирана за превозни средства с предно предаване, като може да побере втори мото на задния мост за конфигурация със задвижване на четирите колела. Нещо, което е от жизненоважно значение за Duster да остане верен на произхода си и офроуд същността си.

Преди излизането на електрическия Duster румънците ще пуснат електрическо Sandero, което ще стане реалност при смяната на поколенията на популярния модел, планирана за 2028. Предстои и излизането на нова Dacia Spring – първия електромобил на марката. Едва след тях ще излезе и Duster на ток, което означава не по-рано от 2030.


0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Много ме кефи как всеки се изказва негативно по Дачия ама статистиките говорят друго и марката си бута бавно но славно нагоре. Ако са ни хубави пътищата истината е че няма никакво значение дали си в Дачия или Ролс Ройс всичко. Е може би преувеличих малко ахахахах
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    До 2,от 2026г,започват Дъстър/Бигстър с 4х4,като ще бъде с автоматична трансмисия и електрическо задвижване на задния мост.За тази която пишат горе ще е не по-рано от 2030г,но до тогава ,я камилата,я камиларя.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 5 месеца )
    2030, демек дъстър.4, 2023-реално в продажба от 2024 е сегашния, нещо ми.се струва трудна работа. Ако сега искам нова кола бих взел опел фронтера или с3 еъркрос, 35к, на ток около.55-57к, иначе ще си карам дъстъра на газ, добре че и той.ми харесва... варианта газ-бензин предно и хибрид отзад ще и другата година. Интересно 4х4, след това да мислят само за ток.
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Груба маркетингова грешка: 1) Вече има достатъчно електрокари на пазара, 2) ВСИЧКИ те са крайно непрактични и неефективни, 3) Самите Renault си имат вече (пре)много SUV-ове и SUV-ченца, за да има място за още, 4) Козът на Duster беше цената и за да я запазят, ще се наложи да сложат миниатюрна батерийка, което ще бие концепцията за кола с офроуд цели и ...градски възможности. RIP Duster. :-(