В момента пазарът е пълен с големи кросоувъри, задръстващи градските улици, но това от което светът се нуждае са повече малки коли. Те трябва да бъдат забавни за шофиране и достъпни като цена. Именно това ще се опитат да осигурят два японски производителя – двойка субкомпактни хот-хечове, фокусирани директно върху удоволствието от шофирането.

Според информациите това, което ще бъде новата Toyota GR Starlet, ще се превърне и в следващо поколение на Suzuki Swift Sport. Двете японски компании работят в тясно сътрудничество от години, за да създадат няколко идентични модела, предлагани под различни марки. Този път обаче новите автомобили ще се различават механично, което ги превръща в конкуренти на пазара.
Японското издание Best Car твърди, че двата модела са в последен етап на разработка, като следващото поколение на Swift Sport ще дебютира през пролетта на 2026, а GR Starlet ще се появи няколко месеца по-късно. И двете коли ще бъдат с предно предаване, двигатели с турбокомпресор и настройки на шасито, насочени директно към ангажираността на водача.
Завръщането на Starlet
Ако слуховете са верния, новата GR Starlet може ефективно да замени Toyota Passo, която споделя основата си Daihatsu Boon. Това би я отделило напълно от южноафриканската Starlet, която се предлага и като Suzuki Baleno. Новият модел на Toyota ще получи уникална каросерия, калибрирано окачване и специални настройки на шасито. Задвижването ще става с 1,3-литров турбодвигател с 3 цилиндъра, който ще развива 150 к.с., като ще се съчетава само с 6-степенна ръчна скоростна кутия.

Това ще позиционира GR Starlet като най-достъпния модел в гамата Gazoo Racing на Toyota, предлагайки по-евтина алтернатива на GR Yaris. Предвижда е рали-версия, създадена за клас Rally4, което сочи към амбициите на марката в моторните спортове.
Отговорът на Suzuki
От страна на Suzuki, настоящият Swift Sport се подготвя за оттегляне, като производството му ще приключи през ноември тази година с пускането на ZC33S Final Edition. Според информациите новият Swift Sport може да дебютира още на изложението Japan Mobility Show през октомври 2025. Под капака вероятно ще разполага с актуализирана версия на настоящия 1,4-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, сега съчетан с 48V мека хибридна система.

Сегашният хот-хеч развива 140 к.с в стандартната си форма за Япония, докато леко електрифицираната версия, продавана в Европа и Обединеното кралство, е малко по-слаба – 129 к.с. Новият модел ще получи по-агресивен дизайн, както и подобрения по кормилното управление, шасито и окачването.


0