IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford спира хитов пикап за Европа

PHEV опцията ще е водеща при Ranger - малко по-скъпа, но по-мощна и с 43 км на електричество 

В какви времена живеем - автомобилните марки са принудени да спират дори модели, които се радват на нарастваща популярност. Такъв е случаят с Ford и негов хитов модел. Пикапът Ranger с много харесвания 2.0-литров дизелов двигател ще бъде спрян от производство. Марката насочва фокуса си към новия plug-in хибриден модел.


Ford Ranger


2,0-литровият EcoBlue, който често е описван като звяр сред машините, ще бъде премахнат от модела в началото на 2026 година. Говорител на Ford потвърди решението пред  Professional Pickup. Компанията ще остави пикапа да разчита в Европа на 3.0-литровия V6 EcoBlue двигател и новия 2.3-литров EcoBoost plug-in хибрид.

В момента Ranger Raptor се предлага на нашия континент точно с 2.0-литров EcoBlue или 3.0-литров EcoBoost мотори. Този ход е ключов в прехода при най-продавания пикап на Ford. Явно марката е уверена в бъдещето на PHEV опцията както и за купувачи от бизнес сектора, така и от обикновени клиенти, които търсят мощна кола за свободното време.


Ranger PHEV


Вярно, преминаването към PHEV двигател ще повиши производствените разходи, като plug-in моделът ще се окаже с около 3000 евро по-скъп в сравнение със съществуващите 2,0-литрови дизелови модели. Но пък предлага 43 километра пробег само на електричество и обща мощност, която надвишава настоящите четирицилиндрови и дори V6 дизелови модели. Най-важното е, че PHEV ще запази пълния лимит на полезен товар от един тон и капацитета за теглене от 3500 кг на Ranger. Това е ключово изискване за много бизнес потребители.

Новите данъчни промени създадоха главоболия за шофьорите на пикапи, но решението на Ford да се откаже от двигателя EcoBlue няма връзка с това. Разбира се, ключът е в разпоредбите на ЕС за емисиите. С дизелови варианти като Wildtrak, отделящи 230 г/км, преминаването към нискоемисионен PHEV намалява емисиите на пикапите с две трети или по-точно до 72 г/км. Това помага на производителя да постигне целите си за средни емисии.
Ranger PHEV отделя 68 грама въглероден диоксид на километър при WLTP тестове, докато версията с висока мощност на 2.0-литровия EcoBlue - 230 грама. За сравнение, 3,0-литровите EcoBlue и EcoBoost отделят съответно 264 и 315 грама.


Ford Ranger Raptor


Предлаган във варианти с единичен и битурбо, 2.0-литровият EcoBlue дебютира през февруари 2018 година с представянето на оригиналния Ranger Raptor. Но сега падна жертва на европейските норми.

3,0-литровият V6 дизелов двигател, използван в момента във високотехнологични модели като Wildtrak и Platinum, ще продължи да се предлага в обозримо бъдеще. С 240 к.с. той гарантира силна производителност за шофьори, нуждаещи се от допълнителна мощност. И вероятно ще остане основна част от гамата поне до края на десетилетието.

Ranger Plug-in Hybrid вече пристига при дилърите, като доставките до клиентите се очаква да започнат скоро.

0 от 500
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Ха ха, не виждате ли че на Форд изобщо не му пука за Европа. Малките модели не носят печалба и за това само големи, които така или иначе са разработени вече за щатите. Няма смисъл да правиш нови платформи - Капри е ФВ ИД4, а ФВ Амарок е Рейнджър. Скоро може да има Фиеста която е Поло.
  • #1
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Форд са известни с това, че спират само моделите, които се продават добре, като Фиеста, Фокус, Мондео, но остават на пазара Пума, Капри, Бронко... Не че са лоши, ама ей на това му се вика сам да си отрежеш краката по време на маратон и да се чудиш после защо не можеш да завършиш...