В какви времена живеем - автомобилните марки са принудени да спират дори модели, които се радват на нарастваща популярност. Такъв е случаят с Ford и негов хитов модел. Пикапът Ranger с много харесвания 2.0-литров дизелов двигател ще бъде спрян от производство. Марката насочва фокуса си към новия plug-in хибриден модел.

2,0-литровият EcoBlue, който често е описван като звяр сред машините, ще бъде премахнат от модела в началото на 2026 година. Говорител на Ford потвърди решението пред Professional Pickup. Компанията ще остави пикапа да разчита в Европа на 3.0-литровия V6 EcoBlue двигател и новия 2.3-литров EcoBoost plug-in хибрид.
В момента Ranger Raptor се предлага на нашия континент точно с 2.0-литров EcoBlue или 3.0-литров EcoBoost мотори. Този ход е ключов в прехода при най-продавания пикап на Ford. Явно марката е уверена в бъдещето на PHEV опцията както и за купувачи от бизнес сектора, така и от обикновени клиенти, които търсят мощна кола за свободното време.
Вярно, преминаването към PHEV двигател ще повиши производствените разходи, като plug-in моделът ще се окаже с около 3000 евро по-скъп в сравнение със съществуващите 2,0-литрови дизелови модели. Но пък предлага 43 километра пробег само на електричество и обща мощност, която надвишава настоящите четирицилиндрови и дори V6 дизелови модели. Най-важното е, че PHEV ще запази пълния лимит на полезен товар от един тон и капацитета за теглене от 3500 кг на Ranger. Това е ключово изискване за много бизнес потребители.
Новите данъчни промени създадоха главоболия за шофьорите на пикапи, но решението на Ford да се откаже от двигателя EcoBlue няма връзка с това. Разбира се, ключът е в разпоредбите на ЕС за емисиите. С дизелови варианти като Wildtrak, отделящи 230 г/км, преминаването към нискоемисионен PHEV намалява емисиите на пикапите с две трети или по-точно до 72 г/км. Това помага на производителя да постигне целите си за средни емисии.
Ranger PHEV отделя 68 грама въглероден диоксид на километър при WLTP тестове, докато версията с висока мощност на 2.0-литровия EcoBlue - 230 грама. За сравнение, 3,0-литровите EcoBlue и EcoBoost отделят съответно 264 и 315 грама.

Предлаган във варианти с единичен и битурбо, 2.0-литровият EcoBlue дебютира през февруари 2018 година с представянето на оригиналния Ranger Raptor. Но сега падна жертва на европейските норми.
3,0-литровият V6 дизелов двигател, използван в момента във високотехнологични модели като Wildtrak и Platinum, ще продължи да се предлага в обозримо бъдеще. С 240 к.с. той гарантира силна производителност за шофьори, нуждаещи се от допълнителна мощност. И вероятно ще остане основна част от гамата поне до края на десетилетието.
Ranger Plug-in Hybrid вече пристига при дилърите, като доставките до клиентите се очаква да започнат скоро.


0