IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford ще се пробва в „Дакар“ с най-мощния Ranger Raptor

Първото участие на заводски отбор в ралито ще бъде догодина

Американската компания Ford чрез своето спортно подразделение Ford Performance Motorsports обяви, че за първи път ще има заводски отбор на най-трудното рали състезание в света - „Дакар“ в Саудитска Арабия. Следващия януари на „Дакар 2024“ Ford Performance Motorsports ще представи най-мощния Ford Ranger Raptor в категорията T1+, който е най-престижният клас, където сред асовете са легендарни пилоти като Насер Ал-Атия и Себастиен Льоб, които се бориха за победата в последното, 45-то издание на състезанието.

 

ford-ranger-raptor-t1-dakar (2)

 

Новите състезателни машини, които са част от дългогодишна състезателна стратегия на Ford, са разработени съвместно с M-Sport и Neil Woolridge Motorsports (NWM) и към момента се разглеждат от компанията като проучвателни и за събиране на опит.

„Имаше участие на Ford Южна Африка през 2014 г., но сега отиваме със заводски отбор и със страхотни партньори“, каза Марк Ръшбрук, глобален директор на Ford Performance Motorsports.

NWM - южноафриканският отбор зад състезанието през 2014-а, ще се занимава с дизайна и първоначалната разработка на Ranger Raptor. Процес, който Ръшбрук казва, че продължава от „няколко години“. Съществуването на този автомобил не е тайна, но прякото участие на Ford Performance е нов етап в неговото развитие.

 

ford-ranger-raptor-t1-dakar (1)

 

„Първото ни участие на „Дакар“ ще бъде с опознавателна цел, което ще ни помогне да разберем какво да правим в бъдеще - допълва Ръшбрук. - Но ние не отиваме само да се състезаваме, за да победим, а също така да помогнем за създаването на по-добри продукти за нашите клиенти".

Другият партньор ще бъде M-Sport - екипът за състезания на Малкълм Уилсън, отговорен за участията на Ford в световния рали шампионат вече повече от 25 години. „M-Sport е дългосрочен партньор за нас. Те имат голям опит в проектирането и конструирането на превозни средства... Но също така знаят как да създават сервизни и поддържащи камиони и това е, от което се нуждаем, за да бъдем конкурентни“, каза още Ръшбрук.

 

ford-ranger-raptor-t1-dakar (3)

 

Дебютът през 2024 г. ще бъде само първа стъпка, която Ръшбрук нарече „много премерен подход" към „Дакар“. През 2025-а нещата ще станат по-сериозни, като Ford ще използва наученото от 2024-а за разработката на второ поколение, напълно заводски автомобил T1+. Тогава ще се гони и крайната победа в ралито.

Ford Ranger Raptor T1+, базиран на текущото поколение на модела, ще бъде с 3,5-литров EcoBoost V6 турбо двигател, подобен на този в различни модели на марката през последните няколко години. За 2025 г. не се разкрива двигателя, но както казва Ръшбрук, правилата за класа изискват агрегат, който е продукт на марката. 

 

ford-ranger-raptor-t1-dakar

 

С оглед на класа прототипи в състезанието обаче, може да се предположи, че колата няма да има много общо със сериен автомобил. Тестовете ще продължат през цялата година, като Ford Ranger T1+ ще участва в испанското рали Baja España Aragón през юли и в мароканското Rally du Maroc през октомври.

Все още не се знае кои пилоти и навигатори ще седнат във Ford Ranger Raptor T1+, както и кой ще бъде шеф на екипа. Двукратният победител в „Дакар“ - Нани Рома, участва в тестването на ранната версия на автомобила и шефът на M-Sport - Малкълм Уилсън каза, че имат „голям списък“ от заинтересовани пилоти, включително имена от WRC.

 

 

0 от 500
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Само че ... ( преди 1 година )
    На снимките е предишния Раптор. Новият е с ДВГ 3.0 битурбо бензин, който дори в "любителските" тунинги достига 450к.с. 3.5 екобуст-а се поставя в 150 Раптор, със същата мощност.