IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford отваря отново 93-годишен завод в Германия

В Кьолн ще се произвеждат 250 000 електромобила годишно (ВИДЕО)

Американската компания Ford официално отвори вратите на емблематичен завод с 93-годишна история в Германия, който се намира в Кьолн и е започнал работа през 1930 г. Там са произведени повече от 18 милиона автомобила, включително Model A, Taunus, Capri, Granada и Fiesta.

 

Завод на Ford в Кьолн

 

След инвестиция от 2 милиарда долара на практика Ford изгради на територията на историческия завод изцяло ново съоръжение, като върху 125 хектара има нова производствена линия и завод за сглобяване на батерии с най-модерно оборудване.

В новият Cologne Electric Vehicle Center ще се произвеждат само електромобили, като целта е да бъдат 250 000 годишно до края на 2026 г. Кьолнският център за електрически превозни средства ще бъде първият завод на Ford за сглобяване на автомобили с нулеви емисии в световен мащаб.

 

2024-Ford-Explorer

 

Наред с новия изцяло електрически Ford Explorer, базиран на Volkswagen и който ще бъде само за европейския пазар, американският производител планира да представи друго превозно средство в близко бъдеще, наречено спортен кросоувър.

Ford ще използва нови процеси, машини и технологии, за да постигне въглеродна неутралност. Електричеството и природният газ, използвани за работата, ще бъдат сертифицирани като възобновяеми.

 

Завод на Ford в Кьолн-1

 

Местният доставчик на енергия ще компенсира съответните емисии от завода от името на Ford. Този местен доставчик ще намали експлоатационните емисии с 60% през 2026 г. и 100% до 2035 г., което съответства на строгите разпоредби на Европейския съюз за емисиите в автомобилната индустрия.

Ford обещава, че заводът ще използва нови свързани машини, за да направи превозните средства по-ефективни и да помогне на работниците. Това включва използването на роботи и технология за добавена реалност, които ще улеснят работещите.



„Отварянето на центъра е началото на ново поколение чисто производство - каза Бил Форд, изпълнителен председател на компанията. - Това съоръжение ще бъде един от най-ефективните и екологично отговорни заводи в цялата индустрия.“

„Кьолн EV Center е водеща витрина в автомобилната индустрия за преминаване от традиционно производство на автомобили към електрически превозни средства“, каза Мартин Сандер, генерален мениджър на Ford Model e Europe.

 

 

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Стига е още една новина към "гибелта на немчугите" радвайте се злобарчета малодушни обяснете колко са ***
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    7-ми, имаше един много хубав детски лаф - "ако" цапа и мирише, кара мама да пере. Та и ти така "акаш" - много условности. В далечното бъдеще може и да стане, но на този етап и в близко - е малко вероятно, клонящо към невъзможно.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 10 месеца )
    Не можеш да псигуриш толкова възобновяема енергия
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 10 месеца )
    Ако фотоволтаиците и батериите са произведени от възобновяема енергия, а материалите за тях са изкопани и транспортирани с електрически багери и камиони, а след това преработката, рафинирането и производството са извършени с помощта на възобновяема енергия, откъде ще дойде този въглероден отпечатък, след като за целия процес не е изгорен нито един въглеводород?
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 1.Производство на батерии с нулев въглероден отпечатък.Това сигурно е виц.
  • #5
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 1 - Звучи ми, като задоволяване на интересите на група студнети, пораснали с идеят, че свет е свърши догодин, освен ако не почнат да хвърлят разделно, както и МНООООООГО високи разходи.
  • #4
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 10 месеца )
    Какво имаш предвид?
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Защо ли е бил затворен ;)
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    1-ви, много има да се чудиш, ама много.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Евро 7 ще изисква да се декларира въглеродния отпечатък за всяка една част и съответно да се изчисли въглеродния отпечатък на всеки един произведен автомобил. При електромобилите както се вижда тепърва се създават нови поточни линии и вериги за доставки, които още по проект могат да бъдат с нулев до минимален въглероден отпечатък, за разлика от вече съществуващите производствени мощности за ДВГ. Няма да се учудя скоро въглеродният отпечатък на електромобилите още от завода да е по-нисък от ДВГ