Спортното подразделение на Mercedes-Benz не е имало голям късмет в опитите се да се отклони от изпитаната формула на модели с V8 двигатели. Неговият 4-цилиндров хибрид C63 получи много критики заради теглото си и липсата на емоция. Вероятно заради това AMG не предприема половичнчати мерки, когато става въпрос за електрификация, а се насочва с пълна сила в тази посока. И показаният само преди часове GT XX Concept е доказателството за намеренията на германците.

Суперседанът с мощност 1340 к.с. и максимална скорост от 360 км/ч трябва да даде представа за първия сериен електромобил на AMG, който ще се конкурира с модели като Lucid Air Sapphire и Porsche Taycan Turbo GT. Въпреки че не е сериен автомобил - доказателство за това са състезателните седалки GT3 с петточкови колани, от AMG са категорични, че представената тук технология е готова за производство и ще намери своето място в бъдещите модели на платформата AMG Electric Architecture (AMG. EA).
Външният вид на GT XX определено ще раздели мненията, като за това помага и превърналият се в запазена марка на легендарната суперколата C111 оранжев цвят. AMG твърди, че коефициентът на съпротивление е 0,198, което е впечатляващо постижение за автомобил с широки гуми и странични огледала. (В момента Lucid Air е най-аеродинамичният автомобил в света, с 0,197.)

AMG използва интелигентни аеродинамични капаци на джантите, за да достигне този показател. Пет панела от въглеродни влакна се изместват навън и се прибират електрически, когато е необходимо за охлаждане на спирачките или за постигане на оптимален въздушен поток. Те не черпят енергия от батерията - AMG твърди, че електрическите двигатели използват кинетична енергия от движението на колелата напред. Mercedes уточнява, че тези джанти добавят „един или два килограма“ тегло в сравнение със стандартните джанти.
Вътре в концепта има седалки тип „кофа“ от въглеродни влакна с персонализирано омекотяване, базирано на сканиране на тялото на клиента. Текстилът на седалките и интериорната облицовка е изработен от използвани състезателни гуми GT3 - една гума осигурява достатъчно материал за цялата кожа на GT XX. Оранжевите елементи и подсветката са в изобилие, а пред водача има голям дисплей с два таблета и волан тип „щурвал“ с въртящи се селектори и лостчета за превключване.

Под капака GT XX работи на 800-волтова архитектура с високотехнологичен батериен пакет, който може да се зарежда с 850 kW в рамките на това, което AMG нарича „широк диапазон“ на кривата на зареждане на автомобила. Това е достатъчно, за да добави близо 400 км пробег за около пет минути. Тази мощност се предава на четирите колела чрез два електрически задвижващи агрегата (EDU), съдържащи общо три аксиално-потокови електродвигателя - два отзад и един отпред. Общата мощност е колосалните 1340 к.с. - със 106 повече от 1234 на Lucid Air Sapphire, но по-малко от 1548 на Xiaomi SU7 Ultra.
Тези електрически двигатели са плътно интегрирани в EDU, като всеки от тях има собствена планетарна предавка и водно охлаждан инвертор. Самите двигатели и предавки са маслено охлаждани. Задната EDU е основният източник на енергия, докато предната EDU се отделя при движение по инерция и по време на движение с постоянна скорост за оптимална ефективност. AMG твърди, че директно охлажданите цилиндрични батерийни клетки на GT XX - патентован дизайн, чийто доставчик не разкрива - подобряват управлението на топлината и улесняват поддържането на високопроизводително шофиране, например, по време на писта.

Mercedes потвърди, че колата ще има симулиран саундтрак, като главният изпълнителен директор на AMG Майкъл Шибе цитира неназован изпълнителен директор, който я нарича „най-добрият V8, който някога сме разработвали“. Двойни високоговорители, интегрирани в корпусите на фаровете, генерират звук, а самите корпуси разпространяват звука около колата. Промоционалният клип на AMG и наличието на пера за превключване на скоростите в концепта подсказват, че има симулирана скоростна кутия от някакъв вид, подобна на тази в Ioniq 5 N на Hyundai.
Все още не е известно дали AMG GT XX ще стигне до производство в този си вариант. Някои характеристики, като течната светлинна боя на страничните прагове и LED светлинната лента отзад, трудно ще бъдат одобрени от регулаторите. Но ако хардуерът на автомобила е показателен за бъдещи производствени модели на AMG, в Lucid и Porsche може да бъдат притеснени.
Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:


0