fallback

Промяна в индустрията - нови модели на всеки две години

Защо автомобилните производители са изправени пред един от най-големите парадокси в историята?

В началото на миналата есен Renault потвърди, че навлиза в нова ера в своята история, като ускорява разработването на определени модели. Целта: да представи и пусне на пазара нови автомобили на всеки две години. И първият, който ще реализира тази луда идея, ще бъде новият Twingo, разработен с китайски партньор, в Китай.

Само че тази тенденция не е напълно вярна. От една страна, са китайците, които през последните години се специализират в безкрайни лансирания, дори това да означава насищане на пазара и неизбежна ценова война. От друга страна, в Европа има няколко исторически автомобилни производители, изправени пред дилемата как да се съчетае забавянето в търсенето на електромобили с необходимостта от продължаване на генерирането на обеми, за да се избегне фалит?

В исторически план, животът на едно поколение автомобил е все още между 6 и 7 години, с рестайлинг в средата на кариерата. Настоящото десетилетие обаче разбърква картите, особено по отношение на поддържането на трудната граница между необходимостта от намаляване емисиите на CO2 чрез продажба на повече електромобили и спазването на все по-строгите стандарти за хомологация (GSR 2.0, предстоящото Euro 7 и др.), като производителите на автомобили са хванати на кръстопът.

Най-скорошният и ярък пример вероятно е Macan на Porsche . Изправена пред невъзможността да удължи живота му поради новите технологични стандарти, Porsche го премахна от каталога в Европа и замени с новия 100% електрически модел, който, както се очаква, е напълно неспособен да възпроизведе обемите на своя предшественик с ДВГ. Macan беше един от двата най-продавани модела на Porsche в световен мащаб до 2024 г., заедно с Cayenne.

Следователно, производителят от Щутгарт съзнателно се отказа от златната си кокошка. Ситуация, която има тенденция да се повтори с Cayenne, тъй като Porsche най-накрая възнамерява да удължи живота му поне до 2030 г., като му направи няколко освежавания по пътя. Така че фейслифтовете биха могли да се умножат при някои европейски модели и новата политика на производителите вече е ясна - да правят автомобили с ДВГ или хибридни, които да останат на пазара възможно най-дълго, като същевременно пускат нова електрическа версия.

Ето как Peugeot би отложил пускането на пазара на новото поколение на 2008 до 2028 г. Дотогава настоящият модел ще продължи по своя път. Всъщност, бъдещият 2008 логично би трябвало да съществува само в електрически вариант, така че Peugeot отлага появата му колкото е възможно повече в контекст, който все още е труден за електромобилите в Европа. Когато новият 2008 се появи, моделът, който познаваме днес, ще е съществувал от 10 години, което ще отложи възрастта за пенсиониране. 208 ще претърпи същата съдба, тъй като ДВГ/хибридните модели би трябвало да останат, когато се появи новото електрическо поколение.

И така, защо някои марки решават да ускорят темпото на определени модели? Tesla, която не е известна с това, че е най-технологично изостанала, има един от най-старите каталози в Европа. И това не ѝ попречи да направи фурор през 2024 г. Прибързаното обновяване на определени модели обаче има едно предимство: позволява на производителите по-добре да са в крак с развитието, особено в областта на бордовата електроника и батериите.

Например, Renault беше изненадан от внезапния възход на LFP батериите, докато залагаше всичко на NMC с индустриалните си партньори. И френската компания не е сама. Бъдещото Twingo ще бъде изградено около LFP батерия, а ускоряване темповете на разработка теоретично би улеснило адаптирането към промените в околната среда. Сега остава да се види дали разработването на нов автомобил само за 2 години не представлява риск за дългосрочната надеждност.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И разкажи на всички за любовната ти авантюра с госпожица клавиатура.
  • #9
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Шефовете на големите производители тичат към теб да им обясниш как се правят нещата. Добре, че е интернет да стигнат великите ви мисли до тия, дето не разбират, пък управляват компании.
  • #8
    анонимен ( преди 5 месеца )
    7ми, за къф *** ми дигитално табло? Аз лично си харесвам аналоговите със стелките. Ако искам картинки мога да си цъкам на компютъра.
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ако днес имахте примерно чисто нова W124 500E нямаше ли да се изкефите? Ами че тая кола в пъти по добра от почти всичко съвременно. И качество, и дизайн, и стойка на пътя, и надеждност. Кажете честно какво ще ви липсва? Ако и се сложи само един компютър и дигитално табло като на новите и заспива!
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пазара търси оптимален баланс между качества и цена. Не мога да разбера защо хората живеят със заблудата че всичко ново е по добро от старото когато очевидно нещата не стоят така. Ако примерно сега Мерцедес върне в производство старата G W461 и я пусне на цена 40 000 Евро знаете ли какво ще стане? Хората ще се избият да я купуват! Същото би станало и ако пуснат W124 на цена 25 000 Евро примерно. Да може малко да се пипне дизайна и да се освежи. Вижте какво направи Toyota със LC70!
  • #5
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това което искам да кажа е че когато една платформа бъде оптимизирана и изчистена до съвършенство тя в последствие може да понесе безброй фейслифтове на дизайна. Безсмислено е да променяш платформата и задвижващите системи когато всичко работи добре и се доказало след дълги години употреба в ръцете на стотици хиляди клиенти и в различни пътни условия. Просто фирмите трябва да видят кои модели назад във времето са били най успешни и да започнат да ги произвеждат пак с още по високо качество.
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Въобще няма нужда от нови модели. В началото на 90-те години колите вече бяха достатъчно добри и напълно покриваха нуждите на по голямата част от клиентите. Колите вече бяха съвременни и изчистени форми, елегантни, ергономични и комфортни интериори, сравнително бързи, и най важното бяха евтини за производство и за поддръжка. Мисля че просто трябва да се върнат към стари концепции. Сега могат да се произведат на новите поточни линии, с още по добри материали и по висока прецизност на сглобката.
  • #3
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Бай китаец така прави - индустриализация на нов модел за 12 месеца. Само не питай как става това, както и какво се случва с моделите отпреди да речем 5 години по отношение на проблемите и частите за тях.
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Покрай китайско-корейското майсторство в маркетинга скоро и на 1 година ще ги направят :D
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Пълни глупости и абсурди. Нито еко нитко икономически съобразно е това.За 2г не могат да развият нов модел, освен да сменят някоя пластмаса само. Не е случайно защо фейс-лифта идваше след 4-5г..
fallback
Последни