В историята, която започна през 2015-а и продължи пет години, второто поколение на Hyundai Tucson се доказа като много надеждно. Ако изключим инжекторите на 1.6 CRDi mild hybrid двигателя (2019), де, те често се повреждат.
ПРОБЛЕМИТЕ
Най-честите оплаквания обаче бяха концентрирани (особено през първите две години на производство) върху трансмисията на 1.7-дизеловите версии с ръчна скоростна кутия. Чуваше се неприятното „потрепване“ на съединителя. Дефектът се проявяваше дори след едва няколко хиляди километра.
Също така при 1.7 CRDi (до 2017) са регистрирани вибрации на педалите, дължащи се на триенето на дизеловите тръби с тръбите на спирачната течност. В същия период са докладвани неизправности на роботизираната DCT скоростна кутия с двоен съединител, които понякога са забавяли включването на предавки (блокът за управление трябва да бъде препрограмиран).
Клиентите се оплакаха от аномалии в показването на екрана на мултимедийната система. Имаше и изтегляне на 84 369 автомобила (произведени от 2015 до 2020) заради евентуално късо съединение в блока за управление на ABS.
ИСТОРИЯ НА МОДЕЛА
2015 - Моделът дебютира с бензинови или дизелови двигатели. Първите са 1.6 GDi с директно впръскване и 132 к.с. (комбиниран с предно задвижване). Плюс неговият турбо вариант - 1.6 T-GDi (177 коня и само с предаване и на четирите колела). Предлагат се и два дизелови мотора: 1.7 CRDi със 116 к.с. и 2.0 CRDi със 136 или 185 к.с. (със задвижване на четирите колела, като най-мощният е изключително с шестстепенна автоматична скоростна кутия).
Налични са три нива на оборудване: Classic (шест въздушни възглавници, алуминиеви джанти и климатичен контрол); Comfort (също с фарове за мъгла и сензори за разстояние отзад); Xpossible (също стандартно с електронен ключ, предни сензори за паркиране и задна камера).
2016 - Добавена е версията 1.7 CRDi със 141 к.с., предлагана само със седемстепенна роботизирана скоростна кутия с двоен съединител.
2017 - Пристига нивото на оборудване Sound Edition с Hi-Fi система Kenwood, девет високоговорителя и 19-инчови алуминиеви джанти.
2018 - По повод лекия рестайлинг (нови LED светлини и решетка с по-тънки елементи) идва нов двигател: 1.6 CRDi със 116 или 136 к.с. (по-мощният го има с 4x4 задвижване и роботизирана скоростна кутия). Той замества 1.7 и 2.0 CRDi със 136 к.с., но този със 185 коня остава в производство.
2019 - Гамата е обогатена с меките хибридни версии, оборудвани с 1.6 дизелов двигател (116 или 136 к.с.) и 2.0 със 185 кончета.
ДВИГАТЕЛИ
Бензиновият двигател 1.6 със 132 к.с. и с директно впръскване е тих. Той предлага изключително плавна работа, започвайки от 1000 об/мин. Приемлив разход на гориво, поне според производителя: средно 7,9 литра на 100 км.
Въпреки ниската мощност, 1.6 турбодизелът със 116 к.с. задвижва 1507 кг от автомобила с лекота. Разходът е нисък - регистрирани 6,5 литра на 100 км, макар че марката дава още по-добри показатели.
Меката хибридна версия, задвижвана от 1.6 турбодизел със 136 к.с., стартира добре. А разходът е отличен - среден разход от 6.5 литра/100 км, макар официалните да са 5,5.
ЗАЩО „ДА“
Скоростна кутия - както ръчната, така и роботизираната са плавни и много бързи при смяна на предавките.
Комфорт - пътувате леко благодарение на ефективното окачване, изпипана звукоизолация и забележително пространство вътре.
Спиране - става бързо. Добра устойчивост при дълго използване.
.
ЗАЩО „НЕ“
Контроли - вторичните, отляво на волана и близо до скоростния лост, хич не са удобни.
Покрития - някои области на таблото и твърдата пластмаса на панелите на вратите имат донякъде евтин вид.
Видимостта - назад е ограничена от наклоненото стъкло и удължените колони.
КАКВО ДА ИЗБЕРЕТЕ?
Въпреки че вече не е "пресен" модел, той все още е много търсен. По-голямата част от моделите в продажба са с предно задвижване и 1.6 или 1.7 дизелови двигатели. Моделите с 4x4 задвижване с 2.0 дизеловия мотор, не са много. Както и бензиновите, особено T-GDi. Въпреки това, дори и те се продават доста лесно, особено ако са добре оборудвани.