IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нова система на Hyundai предпазва колата от удар отзад

Иновацията на корейците позволява на автомобила да увеличи скоростта при опасност

Компанията Hyundai Mobis разкри иновативна система за активна безопасност, насочена към предотвратяване на удари отзад по време на шофиране по магистрала. Това е дигитален комплекс, който съчетава възможностите на интелигентния круиз-контрол, предните камери и задните странични радари.


Hyundai

 
Основната цел на новата система е да се осигури допълнителна защита на водача от бързо приближаващи отзад превозни средства и да се намали рискът от инциденти при натоварен трафик с висока скорост. Технологията се активира, когато круиз-контролът е включен.
 
Ако радарите засекат, че дѝруго превозно средство се движи твърде близо зад тях – по-малко от 10 метра, първо се подава предупредителен звуков сигнал и на арматурното табло се включва визуален индикатор. Ако водачът не реагира, системата автоматично увеличава скоростта, за да увеличи безопасно разстоянието до автомобила отзад. 

В същото време, предната камера следи позицията на лентата и движението на автомобилите отпред, позволявайки ускорение без риск от създаване на друга аварийна ситуация.

Инженерите на Hyundai Mobis отбелязват, че преди подобни технологии са били ограничени до подготовка за сблъсък - например затягане на коланите и изпращане на сигнал. Сега системата не само предупреждава, но и поема част от контрола над автомобила. Това ви позволява да сведете до минимум опасността, дори ако водачът е невнимателен или ако има внезапно приближаване отзад.

В бъдеще компанията планира да разшири функционалността и да добави възможност за автоматична смяна на лентите в случай на заплаха от удар отзад. Работата по тази функция вече е в ход и в бъдеще системата ще може не само да ускорява, но и да се преустройва в по-безопасна зона за шофиране. 
Според Джонг Су-гюнг, вицепрезидент на Hyundai Mobis, ключовата цел е да се създадат интелигентни решения, които гарантират безопасност не само отпред, но и от всички страни, включително в мъртвите зони и задната проекция.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хейтър ( преди 2 седмици )
    Това у нас няма да работи. То у нас и круйзконтролът не работи. Един кара с 60 друг с 200 а за постоянна скорост никой не е чувал.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Трябва да се създаде софтуер, който да изчислява безопасната дистанция спрямо скоростта - колкото по-голяма скорост, толкова по-голяма дистанция. И при нарушаването
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Дайте система автоматично изпращане на запис от видеорегистратор до КАТ при грубо нарушение което е карането броня до броня на магистрала и изпреварване отдясно с 180-200. Изкуствения интелект знае за какво става въпрос и сам ще се обучи кои са понтенциално рисковите водачи още преди да са направили нарушение. После КАТ ще си видят кои са системните нарушители и ще си прави сметката.
  • #2
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Глупости глупости и пак глупости. Ами ако няма на къде да "бяга" напред или ена края на силите си, но дясно е пълно?Крайно време е всякакви асистенти да се разкарат, че..много некадърници взеха книжки
  • #1
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това у нас ще вдигне средната скорост на магистралата поне на 160.