Audi A3 от третото поколение (8V) е стилен и технологично напреднал автомобил. Но, уви, зад премиум имиджа му се крият типични болежки: разход на масло, капризни роботизирани скоростни кутии, повреди на турбините и проблеми със задвижването на всички колела. Представяме ви основните неизправности на поколението, произвеждащо се от 2012 до 2020 година, както и как да ги отстраните.
Шест проблема на Audi A3 (8V) на старо (ГАЛЕРИЯ):
Какво да се направи
При 1.2 TSI и 1.4 TSI двигателите често излиза от строй вакуумния актуатор на турбината, което пречи за отварянето на байпас клапана - налягането на турбото пада и двигателят губи тяга. При 1.8-литровия турбо мотор проблемът често е свързан със самия клапан. Препоръчва се диагностика на турбото, да се провери работата на актуатора, целостта на маркучите и изправността на регулиращите клапани. При подмяна е препоръчително да се използват само оригинални компоненти или доказани аналози.
При 1.2 TSI и 1.4 TSI двигателите често излиза от строй вакуумния актуатор на турбината, което пречи за отварянето на байпас клапана - налягането на турбото пада и двигателят губи тяга. При 1.8-литровия турбо мотор проблемът често е свързан със самия клапан. Препоръчва се диагностика на турбото, да се провери работата на актуатора, целостта на маркучите и изправността на регулиращите клапани. При подмяна е препоръчително да се използват само оригинални компоненти или доказани аналози.


0