fallback

Toyota изчисли: Един електромобил замъсява колкото три хибрида

Акио Тойода отново настоява, че инвестирането само в ЕV е огромна грешка

Акио Тойода, е известен с това, че винаги казва това, което мисли. От години той твърди, че принуждаването на всички хора да купуват електромобили не е пътят напред. И сега го повтаря, като излага аргументите си.

Председателят на Toyota, който е бивш президент на компанията, продължава да бъде категоричен, че преходът не бива да се прави прибързано, както и че инвестирането в инвестирането в електрически превозни средства би имало огромни последици за цялата автомобилна индустрия. Основната причина е, че милиони работни места по цялата верига на доставки ще бъдат изложени на риск, ако двигателите с вътрешно горене бъдат премахнати твърде бързо.

По отношение на околната среда Тойода твърди, че електромобилите все още са много по-мръсни от хибридите. Внукът на основателя на компанията Киичиро Тойода твърди, че Toyota е продала около 27 милиона хибрида от пускането на първото поколение Prius през 1997. Според него тези хибриди имат същия въглероден отпечатък като 9 милиона изцяло електрически превозни средства.

С други думи, едно електрическо превозно средство е толкова мръсно, колкото три хибрида. Тойода твърди, че разликата е още по-голяма, когато електрическите превозни средства се зареждат с електричество от топло-електрически централи, зависими от изкопаеми горива, както е в Япония.

„Ако бяхме произвели девет милиона електрически превозни средства в Япония, това всъщност щеше да увеличи въглеродните емисии, а не да ги намали. Това е така, защото Япония разчита на топло-електрически централи за електричество“, обяснява Акио Тойода.

Нежеланието на Toyota да приеме напълно електрическите превозни средства предизвика критики, като някои дори поставиха под въпрос бъдещето на компанията. Всъщност обаче се случва точно обратното и през 2024 Toyota беше най-големият автомобилен производител в света за пета поредна година.

Електромобилите на японския производител може да изостават от конкуренцията, но Toyota компенсира това с хибридите си и останалите модели с двигатели с вътрешно горене, които все още продава. Последният автомобил с бензинов двигател, получил хибридно задвижване, е Aygo X - най-малкият модел на фирмата извън кей-карс които се продават изключително в Япония. Toyota твърди, че малкият хечбек има най-нисък CO₂ отпечатък от всички автомобили без plug-in заряд на пазара.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 5 месеца )
    А ти защо не се закачиш за комина на ТЕЦа,който ти произвежда тока за електричката и дишай смело.Ще те извадят като пушена скумрия.
  • #11
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Защо не си вкараш маркуча в купето, нали електромобилите не отделят никакви вредни газове а хибридите според Toyota са три пъти по-чисти? Така ще почистиш дори вредните емисии от въздуха с този отрицателен въглероден отпечатък на километър, В случая на час.
  • #10
    Мхм ( преди 5 месеца )
    Всеки знае че дизела е *** лук. Зелената сделка е измама ЦО2 не е проблем следователно бензина не замърсява замърсяването идва от фпч идващинот дизела
  • #9
    До седем ( преди 5 месеца )
    Щом си убеден в чистотата на това решение, съгласен ли си да се затвориш в гаража с работещ двигател за да докажеш правотата си? Двигател на пропан бутан е жива отрова! Но ако се затвориш с хибриден автомобил, Не само че е безопасно, А ако го запалиш в гараж с 10 пушача, ще пречиства въздуха докато работи!
  • #8
    До 6 ( преди 5 месеца )
    Точно така е но зелените не могат да го ако бяха технически грамотни щяха да забранят дизеловите тирове и да ги направят бензинови хибриди, които са най-чистият двигател който може да съществува на земята. както казва шефът на най-успешната автомобилна компания в световен мащаб, три пъти по-чист дори от електрическия двигател и отделя три пъти по-малко въглеродни емисии на километър!
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Аз съм за атмосферен двигател на газ, фабрично. По-ефективно филтриране като цяло. Хибридите с 2-3 киловата батерия за градско също не са лоши.
  • #6
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    И децата значт, че зелената сделка е провал, че целите са неосъществими, че ЕЛ не е решение на проблемите - както и, че проблемите не произтичат от ЕЛ... но когато си безумец единственото което можеш е да се фиксираш върху някаква безумна "мисъл" и да запецнеш. Хибрида, особено мекия хибрид (заедно с % синтетични горива) е всичко, което ни трябва за частния автопарк - и решения за превозите на товари и комерсиалната техника!
  • #5
    Тинтири_минитири ( преди 5 месеца )
    Ха-ха-ха! До 1 - колко независими са независимите центрове, като в момента гърми пореден скандал как Еврофашистката комисийка е бутала милиони рушвети на "зелените" НПО за "зелена" пропаганда обслужваща "зеления" евротероризъм - доста добре ПОДПЛАТЕНИ са вашите независими изследвания ;)
  • #4
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тия дни в Испания излезе на яве голямата еко-схема, оказа се цената на киловат слънчева през почти целия месец май е била 0 (нула) ,а вноските по заемите и другите разходи си вървят.
  • #3
    до 2 ( преди 5 месеца )
    Как е, москофилче, слушаш ли московските си господари?
fallback
Последни