IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen залага всичко на новата платформа SSP

Архитектурата ще позволи използването на бензинови двигатели, но по различен начин

Volkswagen отново направи рязка промяна в плановете си, като този път това се отнася за новата ултраморена електрическа платформа SSP (Scalable Systems Platform),  която ще може да поддържа и двигатели с вътрешно горене. Те обаче няма да задвижват колелата на автомобила.


VW Scalable Systems Platform


Германският производител обяви пристигането на революционна електрическа платформа преди четири години, като тя трябваше да обедини всички модели на групата под един покрив – от градски микроавтомобили до престижни SUV-ове. Днес SSP все още чака своята премиера, като забавянето на дължи на провала на дъщерното софтуерно подразделение Cariad.

Сега от компанията разкриват, че Volkswagen SSP позволява използването на „удължители на пробега“ – т.е. бензинови двигатели, които не задвижват колелата, а произвеждат изключително електричество за зареждане на батерията. Това е концепция, с която сме виждали в BMW i3 REx, Mazda MX-30 с роторен двигател или предстояща Ramcharger. Технологията e-Power на Nissan следва подобен принцип: бензиновият двигател захранва батерията, а не задвижващата система.


VW Scalable Systems Platform


Volkswagen вече обяви интерес към удължаващите пробега. Новосъздадената марка Scout ще пусне пикап и SUV, оборудвани с генератори с атмосферно пълнене. В Китай наскоро представеният концепт ID. Era представлява триредов SUV, разработен със местния производител SAIC, който също разполага с бензинов генератор.

Създаването на SSP е по идея на VW, като ще служи като основа за модели във всички нейни марки и в крайна сметка ще замени всички съществуващи електрически платформи. Тийзър изображение показва пет различни стила на каросерията, вариращи от градски хечбек до голям SUV. Изданието Automotive News съобщава, че ще има общо осем производни, покриващи всеки сегмент на пазара. Очаква се електромобилите от следващо поколение, базирани на SSP, да започнат да се пускат на пазара през 2026, вероятно дебютирайки в Китай, преди да пристигнат в Европа година по-късно.


VW Scalable Systems Platform


Не е ясно обаче дали ще видим тази технология в Европа, където главният изпълнителен директор на VW Томас Шефер смята, че plug-in хибридите са по-жизнеспособният вариант. Според него „удължителите на пробега“ са скъпи за разработване, докато днешните plug-in хибриди вече предлагат приличен електрически пробег и бързо зареждане. Според Шефер, предлагането и на двете решения не би било икономически осъществимо.

Един от най-значимите модели, които ще използват платформата SSP, ще бъде Golf от девето поколение, изцяло електрически. Планирано е той да се появи към края на десетилетието и ще съществува едновременно с Mk8 с двигател с вътрешно горене в продължение на няколко години. VW може да запази настоящия Golf в продажба до средата на 30-те години на XXI  век. Електрическият Golf ще се произвежда във Волфсбург, докато производството на модела с двигател с вътрешно горене ще се премести в завода в Пуебла, Мексико, през 2027.

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До #4 ( преди 1 месец )
    Когато двг работи в режим генератор се постига намаляване на разхода на гориво с поне 20 %, по-ефективно работи и не се натоварва, на практика е почти вечен.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До #4 ( преди 1 месец )
    Точно обратното, това е една малка батерия, един ел двигател и един изключителното *** атмосферен двг за генератор. Няма какво да се счупи, и евтино за поддръжка.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 месец )
    тази система е изключително сложна и скъпа за обслужване и изисква много добре обучен и опитен сервизен персонал....и защо е всичко това?....каква ще е ползата за крайния потребител?...
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И като знаем какво се случва, когато всички яйца са в една кошница.... Не, че самите ФВ не го усетиха собственогъзно като обявиха преди няколко години как скоро ще правят само електрички, пък сега правят сторно на тази операция.
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Напротив, това е най-надеждния вариант, при него се ползва обикновен атмосферен двигател като генератор, на който няма какво да му се счупи. Разхода на гориво също е поне с 20% по нисък в сравнение с кола с нормално двг задвижване. Само дето производителите не търсят надеждност, а печалби и затова не го предлагат в Европа, за тях е най изгодно да правят коли с 16 клапана, с турбо, с променлива геометрия на клапани, с няколко катализатора които са чупливи и скъпи за обслужване.
  • #1
    2 rate up comment 5 rate down comment
    ПоКУРко ( преди 1 месец )
    Е това е най-чупливия и проблемен начин след plug-in хибрида! Юруш на баклюците народе!