fallback

Достъпна марка вдигна цените с 48% за 5 години и увеличи продажбите си с 19%

Резултатите на Dacia на най-големия пазар в Европа показват любопитна тенденция в индустрията

Цените на автомобилите се покачват по целия свят, тъй като производителите са принудени да се съобразяват с по-строги правила за емисиите, разходи за електрификация, инфлация, тарифи и общ икономически срив. Така достъпните модели изчезват, но един производител успя да обърне сценария, при това на най-големия пазар в Европа – този в Германия.

Според данни на JATO Dynamics, същия този производител е успял да увеличи средната си цена на моделите си 48%, като същевременно увеличава продажбите с 19% на германския пазар. Въпреки че името на автомобилната компания не се съобщава, е посочена средна цена на сделката от около 15 000 евро, което подсказва, че става въпрос за Dacia.

Въпреки увеличението на цените през последните години гамата на румънския производител си остава най-достъпната във всеки ценови сегмент. Това се дължи на практичния подход на марката към технологиите, характеристиките и ценообразуването, което я прави особено привлекателна за практичните купувачи.

В Германия най-продавания автомобил в Европа за миналата година – Sandero, започва от 12 490 евро, доста под конкурентите в категорията на малките хечбеци. Spring EV тръгва от 16 900 евро, кросоувърът Jogger - от 17 990 евро, SUV Duster - от 18 990 евро, а по-големият SUV Bigster – от 23 990 евро. И точно това се харесва на потребителите, които искат достъпна кола без излишни екстри.

Успехът на Dacia е в рязък контраст с останалата част от германския пазар, който е под натиск. Проучването сочи, че цените на новите автомобили са скочили с 40% между 2019 и 2024, докато общият обем на продажбите е спаднал с 22%.

Най-големите спадове са в сегмента под 30 000 евро, където наистина достъпните опции бързо намаляват. За много потребители това означава разширяване на бюджетите за по-скъпи модели или пълно оттегляне от пазара на нови автомобили.

Голяма част от скока на цените се дължи на нарастващите разходи за електрификация, съчетани с по-широки икономически фактори. Германските и европейските купувачи сега имат по-голям избор между BEV, MHEV и PHEV от всякога, но тези задвижващи агрегати идват с повишаване на цените.

В същия петгодишен период нетните заплати в Германия са се увеличили със значителните 24%, но това не е било достатъчно, за да се справи с цените на автомобилите, което е довело до 11% спад в общата достъпност. В резултат на това повече купувачи се обръщат към финансиране, лизинг или пазара на употребявани автомобили. Пазарът на нови автомобили все още се развива, но по-малко хора могат да си позволят кола директно от магазина.

Проучването посочва дългосрочен проблем - автомобилните производители все повече разчитат на по-малка, по-богата група купувачи. С намаляването на обема и покачването на цените, кръгът от потенциални клиенти се стеснява. И ако достъпността продължава да изчезва, така се разрушава и основата за устойчив растеж.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    С тази ценова политика на производителите на коли са обречени на фалит и гарантиран успех на Китай!
  • #6
    Eми ( преди 5 месеца )
    Наистина ли само аз виждам разлика по отношение ценовата гама Германия/България???Кажете ми, ако някъде греша?! НЕ може бистър там да е 23к евро, а тук 33к евро, нали?
  • #5
    1718 ( преди 5 месеца )
    Да, здравината и особено комфортът при Дачия не са на нивото на някои други марки, но вече се доближиха до средното. Не всеки иска да даде още 10-15к евро за малко екстри. П.С. не съм им фен и шофирам японска марка, но не си и затварям очите, че за всяка ниша си има купувачи.
  • #4
    1718 ( преди 5 месеца )
    Дачия остана една от малкото марки, които предлагат превозни средства с цел мобилност без излишни глупости, което е и основната идея на АВТОМОБИЛА още при избретяването му. Придвижва те от точка А до точка Б, върши си работата и няма особени претенции. Частите и началната покупка са на адекватни цени. Отделно други по-бюджетни автомобили почти няма, а самите германци винаги са си били прагматични. Не всеки иска или има пари за сензорни екрани в цялата кола, всякакви електронни системи и т.н.
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 5 месеца )
    Дачия си знае мястото и не си прави експерименти. Поздравления за мениджмънта! Мерцедес реши да прави някакви бюджетни коли едно време...Фолксваген, народната кола има Голфове на цената на Е клас...Каша!
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    бюджетно рено
  • #1
    К2К ( преди 5 месеца )
    Идеален автомобил за по-бедните европейци, които съвсем не са малко! Щом това дърво Сандеро е най-продаваният автомобил , работата е ясна!
fallback
Последни