Chrysler празнува първия век от съществуването си. Американският производител на автомобили е основан на 6 юни 1925-а от Уолтър П. Крайслер. Първата кола е произведена година по-рано. Следва придобиването на American Motor Body Company, за да се появи Chrysler Corporation.

От 1935 до 1950 година К. Т. Келер е начело на компанията, но Уолтър Крайслер остава председател на борда до смъртта си през 1940-а. След прекъсване по време на Втората световна война и последвалото преоборудване от военно производство към нормалло - през 1960 година започва производството на Dodge с монококови каросерии.
През това десетилетие се появяват достъпни, високопроизводителни автомобили като Plymouth Barracuda, Plymouth Road Runner и Dodge Charger. През 1978-а шеф на Chrysler става енергичният Лий Якока, призован да спре упадъка и да възроди репутацията на групата. Въпреки това само година по-късно компанията подава петиция до правителството на САЩ за 1,5 милиарда долара заем, за да избегне фалит. Оттам нататък започва бавно възстановяване.

През 80-те и 90-те години на миналия век компанията се опитва да проправи път с първия миниван и придобиването на American Motors Company през август 1987, което влива Jeep в гамата ѝ. През 1998 година започва нова ера с Daimler-Benz, като по този начин се ражда DaimlerChrysler AG. Заради финансовата криза от първото десетилетие на 21-ви век - през 2007-а Дитер Цетше, главен изпълнителен директор на DaimlerChrysler, обявява продажбата на над 80% от дела на Cerberus Capital Management.
Там бос е Робърт Нардели. Въпреки заема от 4 милиона долара от правителството на САЩ, Chrysler е принуден да обяви фалит на 30 април 2009 година, но преди това сключва споразумение с Fiat. Благодарение на него Американските и канадските автомобилни работници, канадското правителство, Cerberus и Daimler, които по това време все още притежаваха 20% от Chrysler, контролират съвместно Chrysler и Fiat .

Така компанията се появява Chrysler Group LLC, ръководена от Серджо Маркионе, тогавашен главен изпълнителен директор на Fiat. Първият автомобил от италианската ера е Jeep Grand Cherokee , обявен през април 2010. През май 2011 година са изплатен с лихва 7,6 милиона долара заеми от американски и канадски данъкоплатци. Малко след това Министерството на финансите на САЩ продава акциите си в Chrysler.
През януари 2012 година - по време на представянето на финансовите отчети, името на компанията след сливането е официално обявено - Fiat Chrysler Automobiles. Две години по-късно овата ера е факт, като групата вече има регистриран централен офис в Холандия и данъчен адрес във Великобритания. На 12 октомври същата година компанията ефективно става FCA, като сливането влиза в сила навръх Деня на Колумб.

При новото ръководство Chrysler решава да рестартира Sebring с 200, а 300 е преработен. През 2016 година името Pacifica е възродено за минивана и първи електрически модел в сектора.
Съвсем наскоро, на 21 януари 2021 година, FCA обединява сили с PSA (Peugeot-Citroën), за да създаде Stellantis. Chrysler Corporation все още се гордее с голяма гама от продукти днес, включително петте най-характерни модела през този първи век от съществуването ѝ.
Пет от великите коли на Chrysler (ГАЛЕРИЯ)
Луксозен автомобил с висока производителност, правен в няколко версии от американската компания. Началото е през 1955 година със стандартен V8 двигател с мощност 300 к.с. Моделът е наричан „буквена серия“, защото всяка година излиза с нова буква до 300L през 1965-а.
През 1970 г. този автомобил е възроден от американския тунер Hurst , който произвежда 501 специални екземпляра с висока производителност в типичната бяло-златна ливрея.
V8 двигател с мощност 345 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,1 секунди. Този исторически модел е предложен отново с 300M, който е в производство от 1998 до 2004 одина. Намерението на тогава новородената група DaimlerChrysler е да създаде модерен седан, вдъхновен от старите Chrysler.
През 2005-а е заменен от 300C , с още по-ретро вид. Голям седан, предлаган с първо поколение, а след това и второ от 2011 до 2023 година, където старите 2.7 и 3.5-литрови V6 двигатели са заменени от 3.6-литровия Pentastar V6. Най-спортните модели от версиите Srt са с нов 6.4-литров V8 мотор.


0