IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Край на една епоха - с доминацията на Golf е свършено!

За 10 години производството на най-популярния Volkswagen е спаднало със 75%

Откакто първият Golf слезе от конвейера през март 1974, Volkswagen е произвел повече от 37 милиона бройки от модела. Това е най-популярният автомобил на марката, като изпреварва значително Passat (30 милиона), Beetle (21,5 милиона) и Polo (20 милиона). В Германия той е №1 в новите регистрации от векове, но постепенно губи позиции и доминацията му е на път да приключи.


Volkswagen производство


Според информация на агенция Reuters, която се позовава на вътрешен документ от компанията, през 2015 Volkswagen е произвел над 1 млн единици от Golf в световен мащаб. Девет години по-късно от конвейера са слезли малко повече от 300 000 бройки, а през тази година планът на компанията е да произведе само 250 000. Това означава, че за десетилетие производството е спаднало със 75%. И се очаква положението да се влоши, коментира директорът на работнически съвет на VW - Даниел Кавало, която беше категорични, че "тенденцията сочи неумолим спад".

Защо някогашният "крал на Европа" стигна дотук? Причините са няколко, като се започне от ранните софтуерни проблеми с осмото поколение на модела, които вероятно са повлияли на търсенето. Качеството на интериора също спадна в сравнение със седмата генерация.

Премахването на повечето елементи за физически контрол вероятно не е помогнало. Потребителите определено не са фенове на сензорните екрани, но има и друга причини - живеем в ерата на SUV-моделите. T-Roc, например, представлява кросоувър версия на Golf, като продажбите му са почти равни с тези на оригиналния модел (разликата за миналата година е само 13 000). Това означава, че кросоувърът до известна степен "изяжда" хечбека и комбито.

Тази тенденция вероятно ще продължи със следващия T-Roc. Новото поколение ще излезе през есента, като то най-вероятно ще изпревари Golf по продажби. Това е и една от причините, поради която VW ще премести производството на най-популярния си модел от Волфсбург в Пуебла (Мексико). Така в германския завод ще останат Tiguan и Tayron, както и застаряващият миниван миниван Touran, а фабриката ще премине на 4-дневна работна седмица.

Golf в крайна сметка ще се завърне във Волфсбург, като деветото поколение под формата на чист електрически модел на собствена платформа ще бъде пуснато до края на десетилетието. Там ще се произвежда и електрически T-Roc.


0 от 500
  • #8
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Хйгжб ( преди 5 месеца )
    Тук съм за хейтърските коментари. Доста слабо се представяте :))
  • #7
    22 rate up comment 21 rate down comment
    Запознат ( преди 5 месеца )
    Както бях казал преди години, тази измекярска марка, лека-полека се отича в канала, където и е мястото. Създадена с лъжа от нацистите да излъжат населението с "народна кола" и така през всичките години съществува с лъжи, подкупи, скандали, кражби от конкОренцията и всякакви кофти практики. Отношението към клиентите е потресаващо зле. Автомобилите им са тотал щета и трудно изкарват гаранцията без повреди. Представителствата им са пълни с върнати коли, които се мъчат да продадат на някой заблуден.
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    В Германия той е 1 в новите регистрации от векове WTF?
  • #5
    21 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Същото чака и останалите им коли...
  • #4
    30 rate up comment 10 rate down comment
    Ха ха ( преди 5 месеца )
    Чудно е,че въобще още има хора, които купуват това изключително надценено, като съотношение цена/качество недоразумение!
  • #3
    33 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Фолксваген груп имат огромна моделна гама от автомобили които се конглокират за едни и същи клиенти. Навремето като имаш 3 модела Поло, Голф и Пасат си избираш един от тях по размера който ти трябва и си готов. А в момента Голф ли да си вземеш, T-Roc ли да си вземеш, ID3 ли да си вземеш. Или въобще Шкода, Сеат, Ауди, Купра? Моделната гама при Фолксваген груп е просто огромна.
  • #2
    18 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #1, след заглавието и подзаглавието пише "Петър Захариев" - абсолютно безсмислено е да четеш нататък.
  • #1
    35 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Взимаш английски текст където пише "for ages", пускаш го в гугъл транслейт и излиза "от векове". И така излиза, че фолксваген голф се продава от векове.