fallback

Тавареш: Идва вълна от сливания в индустрията

Бившият шеф на Stellantis отглежда грозде и купува хотели

Карлос Тавареш даде първото си задълбочено интервю за медиите, след като подаде оставка като изпълнителен директор на Stellantis миналия декември. Шест месеца след драматичните събития той живее във фермата си в Сантарем, Португалия, отглежда грозде, прави портвайн от него и инвестира спестяванията си в други области на бизнеса, които по никакъв начин не са свързани с автомобилната индустрия, която според Тавареш е преживяла трудни времена.

Миналата седмица Stellantis най-накрая назначи новия си изпълнителен директор, 51-годишния италианец Антонио Филоза. В същото време неговият предшественик, 66-годишният португалец Таварес, говори пред Bloomberg в родината, освежен и подмладен, защото голямото главоболие на Stellantis вече не е негова грижа.

"Отне ми 45 години, за да разбера, че е по-добре да работиш за себе си, отколкото за някой друг. Приятелите ми казват, че съм бил прав да си тръгна и че съм направил това в точния момент", кавза Тавареш. Според него той не е бил уволнен, а е взел решение да напусне след подробен разговор с председателя на борда на директорите на Stellantis Джон Елкан.

За предсрочното прекратяване на договора му, който беше до началото на 2026 г., Таварес получи обезщетение от около 35 милиона евро. Той добавил тези пари към предишните си спестявания от голямата си заплата като топ мениджър и ги инвестирал в собствено лозе. Таварес успял също така да купи няколко хотела и обмисля придобиването на дял в авиокомпания или инвестирането в обещаващ проект в областта на здравеопазването, изкуствения интелект или модата.

Автомобилната индустрия в момента не е в сферата на интересите на Таварес. Според него европейската автомобилна индустрия я очаква серия от нови сливания, насочени към намаляване на разходите в резултат на синергии. В противен случай местните компании просто няма да оцелеят в условията на силната конкуренция от Китай и все по-строгите законодателни изисквания на ЕС по отношение на екологията и безопасността. 

В същото време европейските компании едва ли ще могат да произвеждат електромобили толкова евтино, колкото Китай, така че ще трябва да се насочат към по-високи ценови сегменти. Тоест, според Таварес, бюджетният сегмент на пазара рано или късно ще бъде изцяло зает от китайците. Всичко това вече видяхме на пазара на смартфони и друга потребителска електроника.

Тавареш признава, че влошените отношения на Stellantis с американските ѝ дилъри и доставчици са негова отговорност и че много неща е можело да се направят по различен начин. В крайна сметка обаче, това нямало значение, защото под негово ръководство корпорацията така или иначе била на печалба. 

Бившият шеф на Stellantis посочва, че не му липсва големият бизнес и се чувства много по-добре сега. "Преди правех по 12 неща на ден, а сега само пет, но по-старателно и ми харесва много повече", признава той. След като напуснал Stellantis, Тавареш получил няколко изкушаващи предложения за работа от азиатски автомобилни компании, но ги отхвърли, предпочитайки да остане в родината си и да прави само това, което иска.

fallback
  • #8
    Как така ( преди 5 месеца )
    Тия сливания ги правят зада могат да точат чрез лични бонуси общ бюджет сглобен от бюджетите на на 10 компании. Как така всичките БРАНДОВЕТЕ ДРЪПНАХА само и единствено НАЗАД, докато лично ТОЯ, ДРЪПНА единствено и само НАПРЕД със над 100млн от общо всичките бонуси взети през годините???
  • #7
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Долен п*лъх на*гъл и крадлив, Сливанията между компаниите са факт точно за да могат такива ко*пелета като него да си взимат бонусчета по 35млн, не само той а целия им борд и всички по дребни коп*еленца шефченца, докато загиват в недалновидност и орязан инженеринг орязани разходи по поддръжка от което страдаха само продажбите. Корпоративен пл*ъх паразитиращ върху гърба на компании дърпащи назад от такива като него.Как така брандовете дръпнаха назад а лично той е с 100тина млн напред?!
  • #6
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Чак накрая се бил научил да работи за себе си...
  • #5
    смех ( преди 5 месеца )
    Тоя ли къде бе на паралелна заплата от Фау Ве и срина Стрллантис?
  • #4
    Корифей на пазарната ( преди 5 месеца )
    Поредният високо платен тарикат облажил яко от глупостта на избралите го за ръководител, който им прибра парите и ги остави затънали в калта в която ги вкара с псевдо компетентните си управленски решения!Че и бонус му дадоха ***!
  • #3
    До 2 ( преди 5 месеца )
    Казваш, че стратегията на Тесла за производство на електромобили, батерии, зарядни станции, огромни батерии за захранване на тези бързи зарядни станции, които могат да се ползват и за съхранение на енергия в мрежата, суперкомпютри за изкуствен интелект, автономно шофиране и едно от най-добрите управление на батериите са краткосрочна стратегия без визия за бъдещето? Ако това не е дългосрочна стратегия според тебе, кажи каква трябва да бъде дългосрочната стратегия на автомобилните компании?
  • #2
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Типичен меринджей от класа - дойде, въведе стратегия за краткосрочни резултати, но като дойде време за дългосрочния провал - подви опашка и избяга. Все пак пред най-голямия измамник Илон Мъск си е направо аматьор.
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Специално към Фиат и Алфа Ромео стратегията трябваше да е далеч по-далновидна. Опел също имаше по-сериозен потенциал.
fallback
Последни