IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Мъск крие истината - няма да има Tesla за 25 000 долара

Проектът за бюджетен модел на американската марка е отменен

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, на няколко пъти публично отрече информацията, че проектът за пускането на достъпен електромобил е закрит. Агенция Reuters обаче цитира топ-мениджъри от американската компания, който са категорични, че това е факт, като решението е взето ще през 2024.


Tesla  Model 2


Изявленията на най-богатия човек са били единствено с цел да се спре спада на акциите, което предизвиква объркване сред останалите ръководители на компанията. Някои от тях са се опитали да разберат дали Мъск отново е променил решението си, докато други се притесняват от възможното подвеждане на инвеститорите и реакцията на Комисията по ценните книжа и борсите, която може да наложи санкции на компанията и на нейния директор.

Всъщност вместо Model 2 американският производител разработва опростени версии на съществуващите Model 3 и Model Y, но създаването на напълно нова платформа е отменена. Самата компания твърди, че стратегията е гъвкава и адаптивна към пазара.

На фона на отмяната на достъпния електромобил продажбите на Tesla падат - през първото тримесечие на годината те са с минус 13% спрямо същия период на 2024. В Европа марката отстъпи лидерството на китайския BOYD, чийто модел Seagull вече уверено води в сегмента на достъпните електрически превозни средства.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не съм сигурен кое ще даде по-евтин резултат - разработка на нов бюджетен модел или оптимизиране на съкествуващине
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Научи се да пишеш BYD
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 2 седмици )
    То ако ставаше само с пари! Toyota винаги е имала повече пари от Тесла. Какво постигна за последните 10 години? Преди 10 години Тесла беше бутикова компания, която произвежда по 33 000 автомобила годишно и до 2018 година работеше на загуба и на заеми. През последните една-две години Тесла беше изпреварена от китайците, но не защото се движи бавно, а защото китайците се движат по-бързо и вече предлагат много по-добри електромобили за същата цена - рецептата на Тесла
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 9. Ти продължаваш да не разбираш какво казвам. Няма значение откъде идва капиталът. Дали е от кредити или не. Дадох примера с кредити за да не почнат аргументи от сорта на "пазарна капитализация не е равно на наличен кеш". Въпросът е, че Тесла има повече достъп до капитал (кеш, възможности да продаде акции, възможности да вземе кредити) и въпреки това резултатите са никакви. Ако другите имаха толкова пари, щяха да издухат Тесла още повече.
  • #9
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    Между могат и правят го има огромна разлика, която очевидно не виждаш! Тесла имат възможност да теглят всякакви кредити, но практически нямат такива. Toyota има огромна нужда от кредити, но понеже вече има четвърт трилион кредити, не е разумно да тегли повече дори да и дават, така че разпродава имущество, защото очевидно тези 2,5 милиарда са и били спешно необходими, за да къса месо от себе си, за да ги получи!
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До номер 7. Ами да де. Аз същото и казах. Тесла имат достъп до капитал какъвто другите компании нямат. Когато имаш 1,1 трилиона пазарна капитализация можеш да харчиш за иновации повече от останалите. И въпреки това както виждаме даже когато се къпят в пари, резултатите са оскъдни.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 2 седмици )
    Има и разлики! Например, че Тесла продава пет пъти по-малко от Toyota и печели много по-малко от Toyota, но за миналата година Tesla е дала над 10 милиарда за иновации без да тегли заеми, а Toyota продаде дялове от denso за 2,5 милиарда и инвестира 1,5 милиарда в иновации!
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 4 ( преди 2 седмици )
    Както винаги се оказва, че ти си едеотът.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тесла има едно голямо предимство - достъпът до капитал. Давам пример. Полстар имат 2,3 милиарда долара пазарна капитализация. Ако отидат до банката и поискат кредит от 50 милиарда за развойна дейност, ще им се изсмеят и ще ги пратят да си пият хапчетата. Ако Тесла отидат и поискат кредит от 50 милиарда за развойна дейност, при пазарна капитализация от 1,1 трилиона ще получат кредита без проблеми. И въпреки това огромно предимство четем новини като тази.
  • #4
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    А стига, бе? Не може да бъде. Шок и ужас! Ама верно ли ще се окаже, че другите производители не са едеоти и такова животно не е възможно?