Все повече производители в последно време залагат на SUV модели с подчертан офроуд вид, които обаче едва ли ще бъдат карани на тежки терени. За да бъде в крак с тенденции, Opel представи концепцията Frontera Gravel, която придава много здрав вид на семейния вид и намеква за евентуално ново, по приключенско ниво на оборудване в гамата на модела.
Frontera Gravel се отличава с гама от аксесоари, вдъхновени от офроуда - багажник на покрива Thule Canyon XT, допълнителни LED светлини на капака и покрива, монтирана отпред лебедка, странична кутия за съхранение, гуми за всякакви терени BFGoodrich с 16-цолови джанти. Всичко това му помага да изглежда добре, дори да не му се наложи да напуска пътя.
Каросерията е завършена в матова обвивка Desert Stone, контрастираща с черен капак и покрив. Оранжеви акценти се появяват върху плъзгащите плочи, капачките на огледалата, багажника на покрива и емблемата, докато персонализираните стикери допълват картината. В салона седалките от микрофибър получават оранжеви детайли, а черна облицовка на тавана допринася за по-здравия стил.
Opel потвърди, че Frontera Gravel е базиран на серийната Frontera Electric, която се предлага само с предно задвижване. Въпреки че не е точно офроуд модел, от производителя са категорични, че концепцията може да се справи с "приключения по меки пътища" благодарение на ниския си център на тежестта и здравословния въртящ момент.
Най-мощната версия на Frontera Electric разполага с един двигател със 156 к.с. и батерия с капацитет 54 кВт/ч, осигурявайки пробег до 400 км.
В Opel изглежда, поне засега, не мислят за AWD Frontera - нещо, което може да се случи с добавянето на електрифициран заден мост към меката хибридна версия. Това решение вече е използвано при Jeep Avenger 4Xe и Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 и скоро ще се появи в Fiat Grande Panda 4×4.
Frontera Gravel ще направи своя публичен дебют на 30 май на събитието XS Carnight във Вьортерзее (Австрия). Въпреки че официално е концепция, производствената версия изглежда като реална възможност. И Opel може да я използва, за да се конкурира с подобен офроуд вариант на Dacia Duster, вдъхновен от Дакар.