IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кой печели много от бойкота срещу Tesla

Американски премиум-бранд активно отмъква клиенти от Илон Мъск

Началото на 2025 се оказа трудно за Tesla. След избирането на Доналд Тръмп и назначаването на Илон Мъск за ръководител на Департамента за ефективност, наречен "Департамент на хаоса", много американци призоваха за бойкот на електрическите автомобили на Tesla. Собствениците бързат да се отърват от колите си и продажбите на нови автомобили спадат.


Cadillac


Оказва се, че друга американска марка печели много от случващото се с Tesla и това е производителят на премиум автомобили Cadillac, който активно увеличава дела си в сегмента на електрическите превозни средства. Луксозният бранд на концерна General Motors привлича не само бивши собственици на автомобили с двигател с вътрешно горене, но и фенове на Tesla.

Според търговците на GM всеки десети купувач на електрически Cadillac преди това това е притежавал електрически автомобил Tesla, но е решил да се откаже от него в полза на друга американска марка. В същото време цените на моделите Cadillac са около 1,5 пъти по-високи от тези на Tesla. Тенденцията се наблюдава на фона на нарастващото недоволство от поведението на Илон Мъск и прекомерното му участие в политиката.


Cadillac


Гамата електрически превозни средства на Cadillac включва модели Lyriq, Optiq, Vistiq, Escalade IQ, както и ексклузивния Celestique, който се сглобява по поръчка в тираж от него 25 копия годишно. Сред бившите собственици на Tesla най-популярен е кросоувърът Lyriq - всеки четвърти го избира. Това е значително увеличение в сравнение с предишните 10-15%.

Глобалният маркетинг директор на Cadillac - Брад Франц, не пожела да коментира слуховете за бойкот на Tesla, но потвърди, че компанията вижда потенциал да увеличи броя на "дезертьорите" от други марки. В същото време си струва да се отбележи, че цените на електрическите автомобили Cadillac са забележимо по-високи - най-достъпният Optiq започва от 54 390 долара, докато Tesla Model 3 тръгва от 34 990, а Model Y - от 37 490 долара.


0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    интересно ( преди 3 седмици )
    Какво означава да се откаже от колата си поради "недоволство от поведението на Илон Мъск и прекомерното му участие в политиката" ?Според мен означава, че или е политик, или колата, която е купил, не е избрана поради разумна причина...
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Lyriq не е точно СУВ, височина 1,6м. си е с 10см. по-висока от Голф
  • #2
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Продажбите на Тесла стържат по дъното на всички пазари. Особено Китай и Европа са вече безвъзвратно загубени пазари където посоката е само една и само надолу. В същото време обаче акциите на Тесла отново растат. От 222 долара на 8.4.25 на 340 долара днес 25.5.25. 50% ръст. Пълен абсурд. Компания с катастрофални продажби и стабилен тренд надолу с 50% ръст на цената на акциите. Триумф на липсата на здрав разум и логика.
  • #1
    18 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 3 седмици )
    Да избереш Lyriq пред коя и да е тесла е въпрос на вкус и адекватно виждане що е то премиум автомобил!Никой не плаща по-восока цена само заради бойкот. Просто много хора си отвориха очите и мозъците и вече не искат да бъдат лъгани, че материали и качество като на дачия, е премиум само заради високата цена.Lyriq като дизайн,качество,материали,цялосното впечатление което създава е 10 пъти повече кола от всяка тесла.