Началото на 2025 се оказа трудно за Tesla. След избирането на Доналд Тръмп и назначаването на Илон Мъск за ръководител на Департамента за ефективност, наречен "Департамент на хаоса", много американци призоваха за бойкот на електрическите автомобили на Tesla. Собствениците бързат да се отърват от колите си и продажбите на нови автомобили спадат.
Оказва се, че друга американска марка печели много от случващото се с Tesla и това е производителят на премиум автомобили Cadillac, който активно увеличава дела си в сегмента на електрическите превозни средства. Луксозният бранд на концерна General Motors привлича не само бивши собственици на автомобили с двигател с вътрешно горене, но и фенове на Tesla.
Според търговците на GM всеки десети купувач на електрически Cadillac преди това това е притежавал електрически автомобил Tesla, но е решил да се откаже от него в полза на друга американска марка. В същото време цените на моделите Cadillac са около 1,5 пъти по-високи от тези на Tesla. Тенденцията се наблюдава на фона на нарастващото недоволство от поведението на Илон Мъск и прекомерното му участие в политиката.
Гамата електрически превозни средства на Cadillac включва модели Lyriq, Optiq, Vistiq, Escalade IQ, както и ексклузивния Celestique, който се сглобява по поръчка в тираж от него 25 копия годишно. Сред бившите собственици на Tesla най-популярен е кросоувърът Lyriq - всеки четвърти го избира. Това е значително увеличение в сравнение с предишните 10-15%.
Глобалният маркетинг директор на Cadillac - Брад Франц, не пожела да коментира слуховете за бойкот на Tesla, но потвърди, че компанията вижда потенциал да увеличи броя на "дезертьорите" от други марки. В същото време си струва да се отбележи, че цените на електрическите автомобили Cadillac са забележимо по-високи - най-достъпният Optiq започва от 54 390 долара, докато Tesla Model 3 тръгва от 34 990, а Model Y - от 37 490 долара.